„Tylko muzyka. Must be the music” – od dziś

Startuje nowy talent show Polsatu - wszystko, co powinieneś wiedzieć o programie


2011.03.05

opublikował:

„Tylko muzyka. Must be the music” – od dziś

Już dziś o godz. 20.00 na antenie Telewizji POLSAT pojawi się nowy muzyczny talent show „Tylko muzyka. Must be the music”. O 100 tys. złotych i występ podczas Sopot TOPtrendy Festiwal powalczą najbardziej utalentowani ludzie w Polsce. W jury zobaczymy Korę, Elżbietę Zapendowską, Adama Sztabę i Wojtka Łozo Łozowskiego. Program poprowadzą Maciek Rock i Paulina Sykut.

Telewizja POLSAT od samego początku postawiła na śpiew i muzykę. Pierwsza edycja „Idola” w 2002 roku stała się prawdziwą rewolucją na rynku muzycznym. Kolejne cztery edycje przyniosły scenie muzycznej takie gwiazdy, jak: Monikę Brodkę, Ewelinę Flintę, Szymona Wydrę czy Anię Dąbrowską. Także laureaci kolejnych ośmiu edycji Sopot TOPtrendy Festiwal, m.in.: Sistars, Zakopower, Bracia czy Volver, dzięki naszej stacji przebojem weszli na rynek muzyczny.

Program „Tylko muzyka. Must be the music” stawia na ludzi uzdolnionych muzycznie, którzy śpiewają i grają – którzy po prostu są muzyką. Pierwszy etap programu, tzw. etap precastingów, miał miejsce w styczniowe weekendy, w 8 dużych miastach w Polsce i zakończył się olbrzymim sukcesem – zgromadził ponad 10 tysięcy chętnych, których marzeniem jest stać się nowym muzycznym idolem. Na naszych castingach pojawiły się, m.in.: zespoły pop, soul, rock, blues, folk, metal, wokaliści, chóry, orkiestry, instrumentaliści i beat boxerzy. Najmłodszy uczestnik castingu miał 5 lat, najstarszy ponad 80. Wszyscy uczestnicy castingów mogli zaprezentować zarówno własne utwory jak i covery.

Show będzie się składać z dziesięciu odcinków: 5 castingowych, 4 półfinałowych oraz finału. Na etapie precastingów, w których wzięło udział ok. 10 tys. ludzi, producenci oraz zaprzyjaźnieni z Telewizją POLSAT muzycy wybrali 150 najlepszych uczestników. Nasi jurorzy wybiorą na etapie odcinków castingowych ok. 30 uczestników, którzy przejdą do półfinałów. W odcinkach półfinałowych jurorzy oceniają uczestników, zaś o tym, kto przejdzie do finału decydują SMSy od widzów, podobnie jak w finale. Równolegle, na Facebooku istnieje możliwość odtwarzania i oglądania poszczególnych wykonań, zarówno z odcinków castingowych, jak i półfinałowych. Jednocześnie powstaje na Facebooku top lista najchętniej oglądanych wykonów uczestników programu.

„Tylko muzyka. Must be the music.” jest nowatorski w stosunku do innych talent show, gdyż daje szansę wykonawcy stać się znanym nie tylko w telewizji, ale i w Internecie – i to już od pierwszych minut programu. To pierwszy talent show, który współpracuje z najpopularniejszym na świecie portalem społecznościowym Facebook.

Istotną informacją jest to, że dostęp do specjalnie utworzonego profilu programu – facebook.com/tylkomuzyka – będą mogli mieć nie tylko zalogowani użytkownicy Facebooka. Przygotowany na potrzeby programu tzw. „fan page” formatu, stanowi główne narzędzie komunikacji z użytkownikami, uczestnikami castingów i ich kibicami.

Użytkownicy Facebooka, którzy zdecydują się polubić („lajkowanie” – „Lubię to”) profil programu, otrzymają możliwość dalszych aktywności, jak na przykład:

– aktywna tablica profilu, moderowana przez redakcję Ipla i wzbogacana codziennie o newsy, galerie zdjęć i materiały wideo;

– dostęp do informacji o programie (castingi, mapy dojazdów, informacje szczegółowe);

– upload zdjęć i filmików autorstwa internautów;

– aktywne uczestnictwo w rozmowach na forum (Tablica);

– zadawanie pytań, dostęp do regulaminu i szczegółowych informacji nt. programu – tj. uczestnictwo w konkursach z nagrodami, m.in.: „Dołącz do publiczności”, „Internetowy dodatkowy pre-casting” (dający zwycięzcy prawo zaprezentowania się przed jurorami podczas castingu w Warszawie), „Dzika karta” (w półfinałowym etapie show – wybór uczestników, którzy odpadli z programu decyzją jurorów, a dzięki Internautom dostaną szansę na walkę w finale);

– FAQ – zakładka z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania;

– Ludzie – zakładka o twórcach programu i jurorach

– zegar – odliczający czas do kolejnych, ważnych etapów programu;

– filmy promujące profil i jego „lajkowanie” (Lubię to), z udziałem gwiazd Polsatu;

– gry i zabawy dla użytkowników;

– internetowy pre-casting, dający zwycięzcom prawo zaprezentowania się przed jurorami podczas castingu w Warszawie.

6 lutego na Facebooku zakończył się ostatni – tzw. internetowy precasting do programu „Tylko muzyka. Must be the music.” Dwóch zwycięzców, z największą liczbą głosów (solista i zespół traktowane są jako jeden podmiot) wzięło udział w warszawskim castingu jurorskim.

Program powstanie na licencji słynnej amerykańskiej firmy Shine International, potentata na rynku mediów, należącej do Ruperta Murdocha. Shine dystrybuuje ponad trzy tysiące godzin wysokiej jakości programów do ponad 150 krajów na świecie. W brytyjskiej wersji programu w jury zasiedli: Jamie Cullum – kompozytor, wokalista muzyki pop, twórca wielkiego przeboju „Everlasting Love”, Sharleen Spiteri – była wokalistka znanej również w Polsce grupy Texas, z którą wydała 9 albumów oraz Dizzee Pascal – angielski raper i producent muzyczny, który w 2010 wraz z Shakirą nagrał przebój „Loca”.

Uczestnicy brytyjskiej wersji nagrali w sumie 21 singli, które były prezentowane w rozgłośniach radiowych i Internecie. Większość z nich była notowana na UK TOP 40 Charts, a najwyżej doszła piosenka zwyciężczyni Emma’s Imaginations – „Focus” i zespołu Pepper& Piano – „You Took My Heart” (obie miejsce 7). Uczestnicy show sprzedali ponad 200 tys. singli ze swoimi piosenkami, a finał na stadionie Wembley obserwowało na żywo ponad 10 tysięcy fanów.

Polską edycję programu poprowadzą Maciek Rock i Paulina Sykut. W skład jury wchodzą: Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Wojtek „Łozo” Łozowski (Afromental) oraz Kora.

Polecane

Share This