Sony i Universal inaczej patrzą na single

Dwie z czterech największych wytwórni ogłosiły, że planują zmienić swoją polityką dotyczącą wydawania singli.


2011.01.18

opublikował:

Sony i Universal inaczej patrzą na single

Dotychczas singlowe piosenki najpierw miały swoje premiery w radiu, a następie – to znaczy: po jakichś sześciu tygodniach – trafiały oficjalnie do sprzedaży.

Teraz się to zmieni, przynajmniej w przypadku wytwórni Sony i Universal. Od lutego single będzie można pobrać tego samego dnia, w którym będą debiutowały w radiu. Wielkie koncerny płytowe liczą, że w ten sposób uda się zniechęcić fanów do ściągania tzw. „ripów”, a więc słabej jakości zapisów audycji, w których dany utwór był puszczany.

Pomysł ten poparło ponad tysiąc pięciuset artystów, m.in. Ed O`Brien z Radiohead, Nick Mason z Pink Floyd oraz Dave Rowntree z Blur.

Tagi


Polecane