CGM

Lizzo wyśmiewa kontrowersyjny spot Sydney Sweeney dla American Eagle

Kontrowersyjna kampania reklamowa ze słynną aktorką

2025.08.02

opublikował:

Lizzo wyśmiewa kontrowersyjny spot Sydney Sweeney dla American Eagle

Marka odzieżowa American Eagle wystartowała z kampanią reklamową z aktorką Sydney Sweeney, promującą nową linię dżinsów pod hasłem „Great Jeans”. Gra słów, odnosząca się zarówno do „genów” (genes), jak i „dżinsów” (jeans), wywołała silne reakcje w internecie. Krytycy zarzucili kampanii promowanie wyidealizowanego, białego wzorca urody oraz sugerowanie powiązań z eugeniką.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by American Eagle (@americaneagle)

Lizzo reaguje: „My jeans are black”

Lizzo, znana ze swojego zaangażowania społecznego i walki o różnorodność, odpowiedziała na kampanię z Sydney Sweeney satyrycznym postem na Instagramie. Artystka udostępniła zdjęcie z podpisem „My jeans are black”, wyraźnie nawiązując do sloganu kampanii i jednocześnie podkreślając swoje pochodzenie i odmienność od przedstawionego w reklamie wzorca. Jej komentarz spotkał się z dużym uznaniem i poparciem wśród fanów i środowisk aktywistycznych.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lizzo (@lizzobeeating)

Reakcja American Eagle

W odpowiedzi na krytykę, przedstawiciele American Eagle opublikowali oświadczenie, w którym zapewnili, że kampania miała na celu celebrację różnorodności i indywidualności. Firma zaznaczyła, że slogan „Great Jeans” nie miał odnosić się do kwestii genetycznych, a jedynie do jakości i stylu ubrań.

Debata o reprezentacji w reklamie

Sprawa kampanii z Sydney Sweeney wywołała szeroką dyskusję na temat roli reklamy w kształtowaniu standardów urody i reprezentacji mniejszości. Krytycy podkreślają, że promowanie jednego typu wyglądu jako „idealnego” może prowadzić do wykluczenia i poczucia niższości wśród osób o innym pochodzeniu etnicznym czy typie sylwetki.

Kampania a skutki medialne

Choć reklama wzbudziła kontrowersje, American Eagle odnotował wzrost zainteresowania marką i większe zaangażowanie w mediach społecznościowych. Kampania zyskała rozgłos, co może przełożyć się na sprzedaż – mimo krytyki ze strony opinii publicznej i środowisk społecznych.