Foto: Alexander Shatov / Unsplash
Spotify uruchomiło nowe narzędzie, dzięki któremu artyści mogą płacić za promowanie swojej muzyki na stronie głównej serwisu. Nowa funkcja nazywa się Showcase i została ogłoszona przez Spotify na blogu, w którym serwis potwierdził, że zaoferuje artystom nowy sposób dotarcia do potencjalnych słuchaczy.
Nowa funkcja umożliwia artyście wybranie utworu, EP-ki lub całego albumu, który pojawi się jako baner mobilny na stronie głównej witryny i umożliwi promocję skierowanej do określonej grupy demograficznej słuchaczy.
– Artyści chcą jeszcze większej elastyczności, jeśli chodzi o udostępnianie właściwej muzyki właściwym fanom we właściwym czasie. Niezależnie od tego, czy chodzi o dotarcie do nowych słuchaczy dzięki popularnemu utworowi, zaangażowanie supersłuchaczy dzięki rocznicowemu albumowi, czy też dotarcie do wcześniej aktywnych słuchaczy poprzez przypomnienie o trasie koncertowej – czytamy w poście.
Showcase pozwalał będzie także artystom podzielić odbiorców na różne kategorie i dostosować swoje kampanie tak, aby odpowiednio dotrzeć do każdego typu słuchaczy. Różnice te obejmują „aktywną publiczność” (odnoszącą się do użytkowników, którzy celowo odtwarzali utwór w ciągu ostatnich 28 dni), „super” (ci, którzy są najbardziej oddani), „umiarkowani” (którzy streamują rzadziej, ale nadal celowo) i „lekki” (każdy, kto w ciągu ostatnich 28 dni transmitował utwór raz lub dwa razy).
Aby skorzystać z nowego narzędzia, artyści będą musieli spełnić określone kryteria – w tym zgromadzić co najmniej 1000 streamów w ciągu ostatnich 28 dni na jednym z dostępnych rynków docelowych. Stamtąd kwalifikujące się osoby będą mogły ustawić swój budżet w ramach niestandardowych limitów i zobaczyć szczegółowy podział zaangażowania w każdej kampanii.