Kto wygrałby polskie preselekcje do Eurowizji, gdyby decydowali użytkownicy Spotify?

Na kogo postawiliby użytkownicy serwisu streamingowego?


2025.02.12

opublikował:

Kto wygrałby polskie preselekcje do Eurowizji, gdyby decydowali użytkownicy Spotify?

Polska przygotowuje się do wyboru swojego reprezentanta na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025, a utwory dostępne w nowej playliście Spotify Eurowizja 2025. Kwalifikacje Polska zyskują uwagę zarówno krajowych, jak i zagranicznych słuchaczy. W konkursie bierze udział 11 finalistów, a Spotify analizuje trendy streamingowe, by sprawdzić, które piosenki cieszą się największą popularnością tuż przed finałem preselekcji. Słuchacze będą mogli obejrzeć swoich faworytów już w ten piątek, 14 lutego, o 20:45 na kanale TVP2.

Faworyci słuchaczy: popularność w kraju i za granicą

Z najnowszych danych streamingowych wynika, że Justyna Steczkowska z utworem Gaja jest główną faworytką do zwycięstwa. Eteryczne, a zarazem pełne mocy brzmienie piosenki, w połączeniu z ugruntowaną pozycją Steczkowskiej na polskiej scenie muzycznej, sprawia, że utwór jest jednym z ulubionych wśród fanów

.
Tuż za nią plasują się Lusterka duetu SW@DA X NICZOS, które zdobywają coraz większą popularność na Spotify w okresie poprzedzającym wyczekiwany finał preselekcji. Na trzecim miejscu znajduje się podnosząca na duchu piosenka Hold the Light Dominika Dudka.

Międzynarodowy odbiór

Fani Eurowizji na całym świecie już teraz słuchają polskich propozycji, co może wskazywać, jak międzynarodowa publiczność zagłosowałaby w maju.
Choć Gaja nadal ma najwięcej odtworzeń za granicą, to analiza proporcji odsłuchań w kraju i poza jego granicami przynosi inne wyniki. W tym zestawieniu Let it Burn Darii Marx oraz Miracle Tynsky’ego cieszą się największym zainteresowaniem zagranicznych słuchaczy – niemal 50% odtworzeń tych utworów pochodzi z krajów takich jak Indie, Finlandia, USA czy Niemcy.

Słowiańskie inspiracje

Jednym z wyróżniających się elementów tegorocznych preselekcji jest silna obecność słowiańskich motywów muzycznych. Gaja Justyny Steczkowskiej łączy tradycyjne polskie motywy ludowe ze współczesnym popem, tworząc hipnotyzujące i mistyczne brzmienie. Lusterka duetu SW@DA X NICZOS wprowadzają nowoczesne bity wzbogacone o tekst piosenki w dialekcie podlaskim, oferując wgląd w bogate dziedzictwo muzyczne regionu. Tempo zespołu Chrust sięga po surowe, rytmiczne elementy nawiązujące do tradycji wschodnioeuropejskiej muzyki ludowej.

Najczęściej słuchane utwory preselekcji według danych Spotify

1. Justyna Steczkowska – Gaja
2. SW@DA X NICZOS – Lusterka
3. Dominik Dudek – Hold the Light
4. Kuba – PRAY
5. Chrust – Tempo
6. Tynsky – Miracle
7. Sonia Maselik – Rumours
8. Daria Marx – Let it Burn
9. Marien – Can’t Hide
10. Janusz Radek – In Cosmic Mist
11. Teo – Immortal

Najczęściej słuchane utwory preselekcji poza Polską

1. Justyna Steczkowska – Gaja
2. SW@DA X NICZOS – Lusterka
3. Dominik Dudek – Hold the Light
4. Tynsky – Miracle
5. Daria Marx – Let it Burn
6. Kuba – PRAY
7. Chrust – Tempo
8. Sonia Maselik – Rumours
9. Marien – Can’t Hide
10. Teo – Immortal
11. Janusz Radek – In Cosmic Mist

Preselekcyjne utwory z największym odsetkiem odtworzeń poza Polską

1. Daria Marx – Let it Burn
2. Tynsky – Miracle
3. Dominik Dudek – Hold the Light
4. SW@DA X NICZOS – Lusterka
5. Teo – Immortal
6. Justyna Steczkowska – Gaja
7. Kuba – PRAY
8. Sonia Maselik – Rumours
9. Chrust – Tempo
10. Marien – Can’t Hide
11. Janusz Radek – In Cosmic Mist

Dane, zebrane w okresie od 9 stycznia do 6 lutego, odzwierciedlają preferencje słuchaczy, ale nie muszą w pełni oddawać ostatecznego wyniku, ponieważ niektóre utwory nie były dostępne na Spotify przez cały ten czas.

Polecane