„Radical Romantics”, to pierwszy nowy album Fever Ray od ponad pięciu lat. Z okazji premiery Karin Dreijer AKA Fever Ray prezentuje wyjątkowy teledysk do najważniejszego utworu na płycie „Even It Out”. Kompozycja jest hołdem dla campowego uniwersum Johna Watersa, a klip „Even It Out” czerpie z twórczości Susan Sontag i portretu Divine jako Dawn Davenport w kultowym filmie Watersa „Female Trouble”. Uważne oczy dostrzegą w teledysku Trenta Reznora i Atticusa Rossa, którzy go współprodukowali, jak również w nim wystąpili.
Lirycznie utwór jest ostrzeżeniem dla dziecka, które dręczyło córkę piosenkarki/rza. „This is for Zacharias / Who bullied my kid in high school / There’s no room for you / And we know where you live’. …to dziwny temat na popową piosenkę 47-latki/a, ale efekt jest porywający”.
Dreijer po raz pierwszy rozpoczął/a pracę nad „Radical Romantics” jesienią 2019 r. w sztokholmskich studiach zbudowanych z bratem i kolegą z The Knife, Olofem Dreijerem. W połowie 2020 r. Olof dołączył do Karin współprodukując i współtworząc otwierający album utwór „What They Call Us”, wydany w zeszłym miesiącu. Piosenki na „Radical Romantic to pierwszy od ośmiu lat wspólnie wyprodukowany i skomponowany materiał rodzeństwa. Inni współproducenci i wykonawcy to między innymi duet Trent Reznor i Atticus Rossa (Nine Inch Nails), portugalski DJ i producent Nídia, Johannes Berglund, Peder Mannerfelt i Pär Grindvik z techno-tanecznego projektu Aasthma oraz wspomniany wcześniej eksperymentalny artysta i producent Vessel. Wieloletni współpracownik, Martin Falck, dołącza do Dreijer w tworzeniu wszechogarniającego wizualnego świata radykalnych romantyków z czasów Fever Ray.
Romantyczna miłość: oklepany temat piosenek popowych, gwiazda całego gatunku filmów i podzbioru reality show, główne zmartwienie filozofów i bajkopisarzy na przestrzeni wieków. Toczą się o nią wojny, zajmują się nią wszystkie religie. Jest w codziennej tkance naszego życia, bez względu na to, czy patrzymy z rozrzewnieniem na rozkwitający związek, czy układamy sobie życie przez lata wzrostu i zmian, czy też idziemy w ogień, opłakujemy przeszłość, czy też mamy nadzieję, że ktoś wypełni nasze puste łóżka. To wszystko Dreijer chce zbadać na „Radical Romantics”.