fot. mat. pras.
Po kilku dniach droczenia się z fanami Coldplay wreszcie oficjalnie zapowiada nowy album. „Everyday Life” ukaże się 22 listopada i będzie óśmym krążkiem w karierze grupy. 53-minutowe wydawnictwo podzielone jest na dwie części: „Sunrise” i „Sunset”. Po cichu mówiło się, że stylistycznie zespół zaskoczy fanów i choć nie ma mowy o rewolucji, to dwa opublikowane utwory – „Orphans” oraz „Arabesque” potwierdzają, że zespół podążył tym razem w nieco innym kierunku. Najważniejsze jednak, że oba są najlepszymi piosenkami, jakie Coldplay zaprezentował od bardzo dawna. Szczególnie duże wrażenie robi ten drugi utwór z rozbudowaną partią saksofonu.
Okładka albumu oparta jest na zdjęciu z 1919 roku zespołu pradziadka gitarzysty Jonny’ego Bucklanda. Grafika ujrzała światło dzienne w zeszłym tygodniu na tajemniczych plakatach i billboardach na całym świecie od São Paulo przez Warszawę po Tokio.
Zespół przedstawił tracklistę albumu w niecodzienny sposób – publikując ją w formie reklamy w codziennej prasie na całym świecie. W Polsce Warner Music zaprezentowało listę piosenek na łamach „Gazety Wyborczej”.
Dziś o 14:00 w sieci pojawi się teledysk do „Orphans”. Póki co na kanale grupy można zobaczyć tekstowe klipy do obu nowych utworów.