Warto zauważyć, że „Biophilia” to nie tylko album. To wielki,
multimedialny projekt, składający się z pięciu zasadniczych elementów:
Album
Materiał muzyczny z Biophilli ukaże się jeszcze w tym roku jako
tradycyjne wydawnictwo zawierające 10 utworów. Każdy z nich pojawi się w
aplikacjach, ale w bardziej surowej formie, zmiksowane przez Damiana
Taylora oraz Bjork. Pierwszym singlem promującym płytę jest
„Crystalline”, który właśnie ukazał się w formie elektronicznej. Za
powstanie klipu do „Crystalline” odpowiedzialny jest wieloletni
współpracownik Bjork – Michael Gondry.
Aplikacje
10 aplikacji Biophilla odpowiada dziesięciu utworom z płyty. Będą
one dostępne za pośrednictwem wytwórni On Little Indian. Aplikacja
główna przyjmie formę trójwymiarowej galaktyki, której konstelacje będą
stanowiły poszczególne appsy. Każda z nich ma swój temat przewodni
nawiązujący do piosenki i zawiera interaktywną grę, animację nawiązującą
do utworu oraz jego tekst.
Koncerty
Pierwszy występ w ramach projektu Biophilla odbył się 30 czerwca w
Manchesterze i zapoczątkował trzyletnią trasę koncertową, podczas
której Bjork będzie rezydentką w ośmiu różnych miastach świata. W każdym
z nich artystka będzie występować dwa razy w tygodniu. Podczas występów
prezentowane będą aplikacje, a Bjork podczas koncertów użyje specjalnie
dla niej wykonanych instrumentów .
Film dokumentalny
Obecnie powstaje 90-cio minutowy film dokumentalny o Biophilli
pokazujący proces tworzenia poszczególnych elementów projektu – próby i
pracę w studiu nagraniowym. Premiera filmu odbędzie się jeszcze w
trakcie trwania projektu.
Strona internetowa
Z okazji premiery Biophilli strona www.bjork.com została
odświeżona z zastosowaniem technologii HTML5. Menu strony przybrało
kształt interaktywnej galaktyki, która będzie podstawowym źródłem
informacji o projekcie Biophilla.