foto: mat. pras.
3 października w poznańskim Starym Browarze rozpocznie się 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, najbardziej innowacyjnego w Polsce wydarzenia świata mody i sztuki o międzynarodowym zasięgu. Tegoroczny AFF otworzy niezwykle osobista wystawa „Björk Digital”. Projekt wybitnej artystki, pionierki w dziedzinie sztuki, muzyki i technologii to seria prac zrealizowanych w technice VR, które powstały we współpracy ze znakomitymi twórcami.
Innowacyjna wystawa „Björk Digital” jest wehikułem niosącym ideę tegorocznej edycji AFF, to wizja Björk i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry’ego powstała z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików. Stanowi ją seria innowacyjnych prac w wirtualnej rzeczywistości będących zapisem emocjonalnej podróży artystki przez jej twórczość, pokazywanych w kilku odsłonach. W projekcie można zobaczyć filmy w reżyserii m.in. Michela Gondry’ego, Spike’a Jonze’a i Alexandra McQueena.
„Björk Digital” zaprasza odwiedzających do doświadczenia tych niezwykłych dzieł za pomocą najnowszych osiągnięć w technologii wirtualnej rzeczywistości. Na wystawie można będzie zobaczyć m.in. „Stonemilker VR” – nakręcony w Islandii przez wielokrotnie nagradzanego reżysera Andrew Huanga film, przedstawiający Björk wykonującą pierwszy utwór z albumu „Vulnicura”; „Mouth Mantra” w reżyserii Jesse’ego Kandy, który przenosi widza w niezwykłe miejsce: wewnątrz ust Björk wykonującej utwór z albumu „Vulnicura”; „Black Lake VR” w reżyserii Thomasa Huanga, stworzony na zamówienie nowojorskiego MoMa – w przestrzeni z nowatorskim dźwiękiem w technologii surround. Obok wystawy w ramach AFF tradycyjnie odbędą się warsztaty New School, otwarte wykłady Open University oraz New Market – targi młodych twórców. Wystawę „Björk Digital” będzie można oglądać do 31 października. Organizatorem wydarzenia jest Stary Browar, którego właścicielem od 2015 r. jest fundusz zarządzany przez Deutsche Asset Management.
Szczegółowy program Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk znajdziecie na tej stronie. Przypominamy, że w listopadzie ma się ukazać nowa płyta Björk zatytułowana „Utopia”. Artystka promuje materiał singlem „The Gate”.