fot. YouTube
Branża muzyczna nieustannie się zmienia. Po latach dominacji YouTube’a, górę biorą serwisy streamingowe i TikTok. Artyści podkreślają, że przestali zwracać tak dużą uwagę na platformę Google, ponieważ jej algorytm przestał sprzyjać muzykom. Na zmiany szczególnie narzekają raperzy, ale – jak pokazuje choćby przykład Skolima – discopolowcy nie mają z tym problemu.
Fanpage „Obliczenia i analizy w rapie” przytoczył niespodziewane mimo wszystko dane, z których wynika, że wokalista samodzielnie pokonał w minionym roku polski rap.
– Skolim w 2023 zdobył więcej wyświetleń na YouTube (184 mln) na kawałkach wydanych w tym roku niż SBM, 2020 oraz QueQuality razem wzięte (178,7 mln). Polski rap na kolanach. Chłop zrobił to tylko sześcioma singlami – czytamy na profilu.
Podkreślmy – chodzi jedynie o utwory wydane w 2023 r., a nie o liczbę wyświetleń wszystkich materiałów z tych kanałów w minionym roku.