Foto: P. Tarasewicz / CGM.PL
Dawid Podsiadło idzie w ślady Natalii Przybysz. Fizyczne wydania jej ostatniej płyty „Jak malować ogień” – zarówno CD jak i winyl – powstały z ekologicznych surowców, w podobny sposób wytworzono reedycję „Małomiasteczkowego”.
– Ponieważ razem z managementem i wydawcą staramy się z możliwie jak największą świadomością podchodzić do naszego wpływu na środowisko, postanowiliśmy w maksymalnym możliwym przy tej okazji stopniu zadbać o to także przy tej premierze.
Cieszę się zatem, że mogę was poinformować, że do produkcji fizycznego opakowania naszej płyty użyliśmy materiałów posiadających specjalny certyfikat, i wyeliminowaliśmy plastik. Papier, z którego korzystaliśmy, wytworzony jest z drewna pochodzącego z recyklingu lub posiadającego certyfikat drewna kontrolowanego, czyli pozyskiwanego w sposób zrównoważony – pisze o „Re:Małomiasteczkowym” Dawid.
Coldplay zrezygnował z trasy koncertowej, by nie zatruwać środowiska, Massive Attack zadeklarowali, że zbadają, w jaki sposób koncerty szkodzą naturze i co można zrobić, by to zmienić. Teraz ekologicznymi przesłankami kieruje się polski muzyk.
– Wiemy jednak, że można robić więcej, i patrząc w przyszłość będziemy szukali nowych i efektywnych rozwiązań, żeby nasza działalność wydawnicza i koncertowa była możliwie najbardziej przyjazna dla środowiska, bo to jedyny kierunek na uratowanie świata. To dość prosta zależność – w każdym innym scenariuszu po prostu zwiększy się gwałtownie tempo naszego umierania, i my będziemy musieli zwijać się stąd szybciej, niż struś pędziwiatr (tu ciekawostka: nie jesteśmy w stanie na chwilę obecną żyć gdziekolwiek indziej, więc polecam zostanie tutaj, na Ziemi) – komentuje.
Na „Re:Małomiasteczkowym” znalazło się aż osiem dodatkowych nagrań – cztery znane już akustyczne numery live, udostępniony wczoraj remix kawałka „LIS” przygotowany przez PRO8L3M oraz trzy wersje numeru „Dżins”.