fot. kadr z wideo
Kampania poprzedzająca wydanie tegorocznego albumu Quebonafide „ROMANTIC PSYCHO” była jedną z najbardziej spektakularnych, a przy tym nietypowych przedsięwzięć promocyjnych w polskiej muzyce. Jej twórcy otrzymali nominację do nagrody w konkursie Klubu Twórców Reklamy i w związku z tym wyróżnieniem dzielą się filmem przedstawiającym założenia i przebieg akcji.
– Wszystko zaczęło się od tego zdjęcia z liceum. Jakbyśmy wtedy wszyscy nie wyglądali zabawnie – mówi w poniższym nagraniu. – Ale skoro to takie zabawne, postanowiłem wykorzystać ten wizerunek przy okazji premiery płyty i sprawdzić, czy fani polubią tego gościa z liceum, a nie tylko tego w kolorowych włosach – dodaje.
Pierwszym etapem promocji był klip do kawałka „JESIEŃ”. To właśnie na planie tego teledysku Quebo zrobił selfie, które trafiło na okładkę płyty-zmyłki, czyli preorderowego albumu, który poprzedzał premierę właściwego „ROMANTIC PSYCHO”. Na tym krążku znalazły się demówki nagrane na dyktafon w rodzinnym Ciechanowie. Premiery obu wydawnictw dzieliło kilkanaście dni, więc nie brakowało tych, którzy uwierzyli, że płyta demo jest tą docelową i skrytykowali ją w recenzjach.
– Daliśmy trochę czasu ludziom, żeby się wyżyli w internecie – komentuje nietypowy zabieg Quebo.
Wizyta Kuby w Dzień Dobry TVN, krzyżówki, charytatywna wyprzedaż szafy czy wreszcie znakomite wideo nawiązujące do MTV Cribs – to tylko niektóre z elementów kampanii promującej album, które zapamiętamy na długo. O każdym z nich Quebo mówi w filmie, który zobaczycie poniżej.
Sprawdź też: Quebonafide odwiedził Roberta Lewandowskiego i przywiózł mu niecodzienną Złotą Piłkę
Wyświetl ten post na Instagramie.