fot. P. Tarasewicz
Mimo iż zakładając konta w rozmaitych serwisach internetowych, zawsze jesteśmy proszeni o wymyślenie trudnych haseł, wciąż zdarzają się takie, których odgadnięcie nie stanowi najmniejszego problemu.
Brytyjskie Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (National Cyber Security Centre) opublikowało dane, z których wynika, że użytkownicy jako haseł chętnie używają nazw zespołów i ksywek ulubionych wykonawców.
Najczęściej stosowanymi hasłami muzycznymi są Blink-182 (285 706 razy), 50 Cent (191 153 razy), Eminem (167 983 razy), Metallica (140,841) i Slipknot (140,833 razy). Największą popularnością wśród haseł powiązanych z popkulturą cieszy się Superman (333 139 użyć). Warto dodać, że te dane obejmują jedynie Wielką Brytanię.
– Nikt nie powinien chronić swoich wrażliwych danych łatwym do odgadnięcia hasłem, takim jak imię, nazwisko czy nazwa ulubionej drużyny piłkarskiej lub zespołu. Używanie trudnych do odgadnięcia haseł to pierwszy krok ochrony swoich kont. Zalecamy stosowanie kombinacji trzech przypadkowych, ale łatwych do zapamiętania słów – mówi Dr Ian Levy, dyrektor techniczny NCSC.
42% Brytyjczyków obawia się, że straci pieniądze poprzez włamanie na konto bankowe, ale jak widać nie sprawia to, że Wyspiarze decydują się na trudne hasła.