„Destroyed” to światowa odyseja po kulisach życia Moby’ego przedstawiająca koncertowanie od zazwyczaj nieodkrytej strony: jako samotne chwile spędzane w sztucznych przestrzeniach – w hotelach, na lotniskach, na zapleczu sceny. Płyta i album fotograficzny tworzą razem intymny portret świata Moby’ego i jego procesu twórczego – zarówno muzyka, jak i zdjęcia powstały w tym samym okresie i były inspirowane dziwnym, niezwykłym życiem artysty w trasie koncertowej.
Piosenki Moby’ego z „Destroyed” były pisane późnymi nocami w pokojach hotelowych na różnych kontynentach. „Destroyed”
to ścieżka dźwiękowa opustoszałych miast o drugiej nad ranem, która oddaje uczucie poruszenia i odosobnienia, a zarazem komfortu, jaki daje spokojna samotność. 15 utworów zamieszczonych na płycie łączy klimatyczny niepokój z wszechogarniającym pięknem – to płyta bogata w melodie, które zamiast wyważać drzwi do umysłu, zagnieżdżają się w nim ukradkiem.
Wyprodukowana przez Moby’ego i zmiksowana przez Kena Thomasa (który pracował z takimi gwiazdami, jak David Bowie, Queen, Sigur Ros i M83) płyta „Destroyed” została zarejestrowana przy użyciu klasycznego, analogowego sprzętu, a miksy wykonano na konsolecie Neve z 1972 roku pochodzącej ze studia Abbey Road. „Destroyed” to dzieło konsekwentne i spójne, którego warto wysłuchać w całości, późną nocą, gdy miasto już zaśnie.
Moby fotografuje od początku swej kariery muzycznej i do dziś wszędzie zabiera ze sobą aparat. Tytuł i okładka „Destroyed” („Zniszczony”) przedstawia ostatnie słowo z ostrzeżenia LED „Pozostawiony bez opieki bagaż zostanie zniszczony„, które Moby sfotografował w opustoszałym korytarzu nowojorskiego lotniska La Guardia. Jak wyjaśnia artysta: „Pragnąłem za pomocą tych fotografii przedstawić rzeczy normalne jako osobliwe, a te osobliwe jako normalne.”