Konferencja „Menedżer 3D, czyli trzy wymiary pracy menedżera” będzie trwała od godziny 11:00 do 16:00 w Pawilonie 15, Sali A.0 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Oto program konferencji.
Menedżer 3D, czyli trzy wymiary pracy menedżera
I. Zarządzanie wizerunkiem, czyli jak się sprzedać (11:00-12:20)
Zagadnienia: Efektywna współpraca z mediami i dziennikarzami muzycznymi, jak nawiązać z nimi relacje? Dlaczego warto je pielęgnować? Jakich błędów unikać? Wizerunek artysty na scenie i poza nią. Jak przykuć uwagę mediów? Czego oczekuje publiczność? Jak być profesjonalistą na scenie? Wizerunek ważniejszy od muzyki – za czy przeciw?
Paneliści:
Aneta Błażejczyk, menedżerka Fokusa, Rahima oraz formacji Pokahontaz, promotorka artystów hip-hopowych, współorganizatorka cyklu koncertów „Rap Route”;
Anna „Dea” Oszajca, szef promocji w wytwórni Fonografika, polska redaktorka hip-hopowa, animator kultury, publisher. Założycielka i prowadząca telewizję PLENER TV, redaktor naczelna portalu Rapportal;
Artur Rawicz, fotograf – przede wszystkim – koncertowy, współzałożyciel Music Foto Kolektiv, dziennikarz muzyczny CGM.pl;
Maciej Nowak, redaktor naczelny Magazynu Perkusista, prawnik, specjalista prawa własności intelektualnej. Prowadzi praktykę obejmującą głównie zagadnienia z kategorii prawa autorskiego;
Maja Baczyńska, vice-naczelna Presto, magazynu o muzyce klasycznej;
Marcin Bąkiewicz, fotograf koncertowy, współzałożyciel Music Foto Kolektiv. Współpracownik Wirtualnej Polski, Onetu, TMobile-Music.pl i Teraz Rocka;
Piotr „Glaca” Mohamed, muzyk, producent muzyczny, autor tekstów i wokalista. Współtwórca zespołów Sweet Noise oraz My Riot.
12:20-12:40 Przerwa
II. Zarządzanie twórczością, czyli pieniądze na wyciągnięcie ręki (12:40-14:20)
Zagadnienia: Rodzaje umów i zasady współpracy z wydawcami na różnych polach eksploatacji, czego oczekuje od wydawcy artysta? Jakie warunki musi spełnić muzyk? Z kim się podpisać i jak? Sprzedaż muzyki cyfrowej i w formie nośników fizycznych – jakie pola eksploatacji wybrać? Gdzie i jak dystrybuować muzykę? Jak wesprzeć jej sprzedaż? Współpraca z organizacjami zbiorowego zarządzania i stowarzyszeniami. Gdzie szukać pieniędzy? Do kogo się zwrócić? Jak zaoszczędzić czas, czyli pieniądze? Funkcjonowanie w branży muzycznej – razem czy osobno?
Paneliści:
Adam Pacuski, Dyrektor Okręgu Warszawskiego ZAiKS;
Anna „Dea” Oszajca, szef promocji w wytwórni Fonografika, polska redaktorka hip-hopowa, animator kultury, publisher. Założycielka i prowadząca telewizję Plener TV, redaktor naczelna portalu Rapportal;
Maciej Nowak, redaktor naczelny Magazynu Perkusista, prawnik, specjalista prawa własności intelektualnej. Prowadzi praktykę obejmującą głównie zagadnienia z kategorii prawa autorskiego;
Małgorzata Polańska, współwłaścicielka wydawnictwa płytowego Dux;
Marek Włodarczyk, członek zarządu Independent Digital, które zajmuje się pozyskiwaniem oraz dystrybucją treści w formatach cyfrowych;
Michał Kowalski, muzyk, prawnik, współtwórca portalu Muzyka i Prawo;
14:20-14:40 Przerwa
III. Zarządzanie eventami, czyli gdzie grać, żeby wygrać (14:40-16:00)
Zagadnienia: Festiwale i koncerty w klubach. Kiedy i jak rozmawiać o pieniądzach? Gdzie i dlaczego warto się pokazać? Jak dobrze wykorzystać czas na scenie? Eventy biznesowe i bankiety: dlaczego nie mówimy o nich głośno? Ile można na nich zarobić? Czy warto o nie zabiegać? Czy biznes i sztuka mogą iść w parze?
Paneliści:
Jakub Kubiczek, agencja managementowo-koncertowa Bang!Bang;
Karol „Gizmo” Giżewski, beatboxer, producent muzyki elektronicznej, członek zespołu My Myself & I;
Krzysztof Ranus, dziennikarz radiowy, organizator koncertów, właściciel Agencji Artystycznej Ranus;
Marcin Skrzypczak, gitarzysta zespołu Lola Lynch, zwycięzcy tegorocznej edycji festiwalu w Jarocinie;
Piotr Niewiarowski, menedżer Małgorzaty Ostrowskiej, były menedżer zespołu Lombard;
Radek Rakowski, Blue Note Poznań Jazz Club;
Przedstawiciel MTP.
Zakończenie
Nadal trwają zapisy na konferencję. Wstęp na nią jest bezpłatny. Wszyscy chętni do wzięcia udziału proszeni są o wysłanie zgłoszenia na adres mailowy: biuro@rynekmuzyczny.com
Przypominamy, Targi Muzyki, Sceny i Oświetlenia Music Lab odbędą się w dniach 25-27 października bieżącego roku w Poznaniu. Konferencja dla menedżerów muzycznych odbędzie się drugiego dnia targów, w sobotę 26 października i potrwa od godziny 11:00 do 16:00. Spotkanie będzie się składało z trzech bloków tematycznych: zarządzania wizerunkiem, zarządzania twórczością oraz zarządzania eventami.
Będzie to druga organizowana przez Rynek Muzyczny przy okazji targów Music Lab konferencja. Dzień wcześniej (25.10.) odbędzie się konferencja handlowa „Muzyczny Biznes – I Forum Handlu Detalicznego” dedykowana sklepom muzycznym, dystrybutorom oraz producentom związanym z rynkiem muzycznym w Polsce i nie tylko.
Więcej:
www.rynekmuzyczny.com
www.targimuzyczne.pl