fot. kadr z wideo
W 2021 r. Mata był pierwszym polskim artystą, który wprowadził do McDonald’s swój zestaw. Współpraca artysty z sieciówką była szeroko komentowanym i analizowanym pod każdym względem przedsięwzięciem.
Kiedy na początku 2022 r. raper został zatrzymany przez policjantów, którzy zabezpieczyli przy nim niewielkie ilości marihuany, sieciówka fast foodów miała spory problem, bowiem trudno połączyć wpadkę z narkotykami z wizerunkiem family friendly. Przedstawicielka „Maka” na prośbę TVP Info o komentarz odpowiedziała krótko: – Kampania z udziałem rapera Michała Matczaka była czasową aktywacją marketingową, która trwała od 18 października do 23 listopada ubiegłego roku. Teraz mata wraca do reakcji sieci w wywiadzie dla Onetu.
„Mogę sprzedać wizerunek, ale nie poglądy”
– Po zatrzymaniu publicznie odciął się ode mnie McDonald’s, a ja większość pieniędzy, które od nich wcześniej dostałem, przeznaczyłem na Monar i działania fundacji. Mogę sprzedać wizerunek, ale nie poglądy – powiedział raper.