
fot. Justyna Stawecka
W sieci pojawił się singiel „Spróbujemy jeszcze raz”. Głosem zachęcającym najmłodszych do niepoddawania się jest Magda Bereda, znana i lubiana artystka młodego pokolenia. Jest to trzeci utwór promujący album „Dziecko Się Liczy”, którego premiera zapowiadana jest jeszcze w pierwszej połowie roku. Album jest jednym z najważniejszych elementów kampanii Dziecko się Liczy, czyli najbardziej muzycznej kampanii o emocjach i zdrowym rozwoju najmłodszych, która poprzez muzykę oraz matematykę wspiera i dostarcza wielu przydatnych narzędzi nie tylko dzieciom i młodzieży, ale też rodzicom, opiekunom oraz nauczycielom.
Motywacja do podejmowania ryzyka
Utwór „Spróbujemy jeszcze raz” w wykonaniu Magdy Beredy napisała Monika Wydrzyńska. Słowa piosenki motywują, by podjąć działania, nie poddawać się na drodze do celu, znaleźć siły do podejmowania ryzyka i kolejnych prób. Nawet jeśli coś nie idzie tak, jak zostało zaplanowane. Intencją autorów było pokazanie, że życie niemal nigdy nie jest prostą i przewidywalną ścieżką. Mimo to, nie warto się poddawać, ale szukać w sobie odwagi by pokonywać trudności, bez oglądania się za siebie i próbując aż do skutku. Bo błędy nie definiują, a budują człowieka. Utwór ma silny przekaz połączony z wpadającą w ucho, przyjemną muzyką, która pozwala na jego łatwe i szybkie przyswajanie.
„Spróbujemy jeszcze raz”, to już trzeci singiel, który promuje album „Dziecko Się Liczy” oraz wartości kampanii. Celem całej akcji jest zwrócenie uwagi na osobę dziecka, które we współczesnym świecie mierzy się z wieloma wyzwaniami, trudnościami i emocjami, z którymi ciężko poradzić sobie nawet osobie dorosłej. Do piosenki został nagrany teledysk, w którym poza wokalistką – Magdą Beredą – wystąpiły członkinie zespołu Teddys Army, wykonujące towarzyszący utworowi układ choreograficzny.
Porażki nie definiują człowieka
– Jedna z wartości całej kampanii brzmi: „Porażki nie definiują człowieka”. To fakt, który niestety często jest trudny do przyjęcia przez człowieka – bez względu na jego wiek. Naszą rolą, jako dorosłych, jest uświadamianie najmłodszym, że niepowodzenia, które dotykają i będą dotykać ich w życiu, nie określają ich wartości jako osoby i nie decydują o tym, kim są, czy będą w przyszłości. I to my powinniśmy pokazywać dzieciom, że naszą tożsamość i wartość jako ludzi buduje to, jak podchodzimy do popełniania błędów oraz jak radzimy sobie z nimi i jakie wnioski z nich wyciągamy. W końcu to dzięki nim i nieustannym próbom oraz własnej motywacji do działania, najlepiej można poznać swoje mocne i słabe. Błędy są bowiem integralną częścią rozwoju, zatem skoro coś nam nie wychodzi to warto spróbować jeszcze raz. Bardzo chciałbym by odbiorcy kampanii „Dziecko się liczy” uświadomili sobie ten fakt i pomogli również zrozumieć go innym – swoim rówieśnikom, dzieciom, uczniom i wszystkim, którzy się dla nich liczą – mówi Mateusz Grabowski, jeden z pomysłodawców kampanii „Dziecko się liczy”.
Album jeszcze w tym roku
Album „Dziecko się liczy” ukaże się w 2025 roku. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów muzycznych, wykonywanych zarówno przez dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne pokolenia, artystów. W sieci dostępne są również utworu „Szczęśliwi czasu nie liczą” w wykonaniu Czesława Mozila i „Szybkie stopy, mądra głowa” dziecięcego wokalisty Macieja Chyły. Kolejne single będą ukazywać się w kilkutygodniowych odstępach.
Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji Dziecko Się Liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video, gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na www.dzieckosieliczy.pl i pobrać lub tylko przeczytać albo wysłuchać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów merytorycznych akcji, których grono będzie się stale rozszerzać.