Karin Ann opowiada o dzieciństwie i tożsamości na swoim debiutanckim albumie

“through the telescope” już na rynku.


2024.05.10

opublikował:

Karin Ann opowiada o dzieciństwie i tożsamości na swoim debiutanckim albumie

fot. Cameron lindfors

Zapamiętajcie tę datę. Tego dnia słowacka piosenkarka indie-folk-rockowa Karin Ann wydała swój debiutancki album “through the telescope”. To też premiera wyjątkowego teledysku do utworu „I don’t Believe in God”. To piosenka napisana w kluczowym momencie dla Karin Ann. Artystka wróciła do pisania I nagrywania muzyki po dłuższej przerwie spowodowanej problemami zdrowotnymi. Klip to odzwierciedlenie duchowych dylematów, na które wpłynęło doświadczenie Karin jako kobiety queer w konserwatywnym, chrześcijańskim środowisku, z którego pochodzi. Pomimo wyrzeczenia się formalnych przekonań religijnych, ona zmaga się z poszukiwaniem duchowego pocieszenia w przeciwnościach losu. W teledysku do „I don’t Believe in God” gościnnie pojawia się Imogen Heap, z którą Karin Ann współpracowała przy remiksie jej wcześniejszego singla „false gold”.

Podczas gdy piosenka dotyka osobistych zmagań, teledysk zgłębia w tematykę prześladowań religijnych i społecznych niesprawiedliwości. Czerpie inspirację z wydarzeń historycznych, takich jak procesy czarownic.

„może zacznę się modlić
choć nie wierzę w Boga
może zacznę krzyczeć
dopóki moje płuca nie wyczerpią się”

W wieku zaledwie 21 lat Karin Ann jest gotowa na wielkie wejście na światową scenę muzyczną. Wschodząca gwiazda wykazuje niezwykłą znajomość różnych stylów muzycznych i nieustraszone podejście do podejmowania złożonych tematów miłości, tożsamości i zdrowia psychicznego. Wyprodukowana we współpracy z Benjaminem Lazarem Davisem i Willem Graefe z Okkervil River, “through the telescope” pokazuje wszechstronność Karin Ann. Płunnie przechodzi od folku i żywiołowego rocka do gotyku, disco. Na płycie słychać szeroki wachlarz inspiracji muzycznych m.in. Mazzy Star, Stevie Nicks czy David Bowie. Bezpośredni wpływ na muzykę ma jej dziecięce zamiłowanie do partytur instrumentalnych.

W dzieciństwie słuchała głównie muzyki klasycznej, poza typowym dla dziewczynek zamiłowaniem do łyżwiarstwa figurowego i baletu.

Zanim w ogóle pomyślałam o nagraniu tego albumu, byłam w punkcie krytycznym, w którym zacząłem poważnie myśleć o rezygnacji z muzyki ze względu na pogarszający się stan zdrowia. Benjamin, z którym współpracowałam przy nagrywaniu albumu, nieoczekiwanie wkroczył na scenę, a chwilę później pojawił się Will. Oboje wywołali zupełnie nową falę kreatywności. Dzięki nim album stał się jeszcze lepszy, niż sobie wyobrażałem. Ten projekt była pracą pełną miłości, wolną od zewnętrznych nacisków, która pozwoliła nam stworzyć narrację odzwierciedlającą nasze wspólną integralność artystyczną. Jestem pełna dumy, gdy myślę o podzieleniu się tym ze światem i mam nadzieję, że odbije się to głębokim echem wśród słuchaczy – komentuje Karin Ann.

SPRAWDŹ TAKŻE: Justin i Hailey Bieber spodziewają się dziecka

Karin Ann udostępniła wcześniej dwa utwory z płyty “through the telescope”: W marcu ukazał się singiel „false gold”, który zaprowadził ją na okładkę magazynu NME. Wcześniej, w lutym, wydała „she”, główny utwór z albumu, dzięki któremu zyskała uznanie w serii Global Spin na Grammy.com, NME, The Line ofBest Fit i zdobył miejsce na liście odtwarzania #nowwatching Ones to Watch.

Muzyka Karin Ann porusza tematy równości płci, zdrowia psychicznego i praw człowieka, odkrywanie wewnętrznych zmagań młodości, w tym takich tematów jak młoda miłość, toksyczne relacje I niepewność. Porusza także swoje trudne doświadczenia z dorastania jako queerowa kobieta na Słowacji.

Początkowo zafascynowana sztuką jako sposobem radzenia sobie z ADHD, Karin zajmowała się sztuką i grafiką, projektowała do czasu. Kontuzja ręki zmusiła ją do wycofania się ze szkoły artystycznej. Zainspirowana Grace VanderWaal, znalazła pocieszenie w pisaniu piosenek na ukulele, co doprowadziło ją do zgłębienia muzyki jako formy ekspresji.

Karin Ann zadebiutowała na SXSW w marcu i znalazła się na szczycie 10 najważniejszych debiutów w rankingu NME, który określił nowy album jako „oszałamiająco lo-fi balladowa”. Zaprezentowała się także w lutym na Tygodniu Mody w Nowym Jorku, prezentując się u Césara Galindo I Fredericka Andersona.

Jesienią ubiegłego roku Karin Ann wypuściła dwuczęściową serię filmów wideo we współpracy z amerykańskim duetem reżyserów Tusk z udziałem Ashley Moore i Gusa Kenworthy’ego. Część 1, zgodna z singlem Karin Ann „a stranger with my face”, a część 2 została połączona z jej singlem „favorite star”. Wizualizacje wyznaczają jasną ścieżkę, ilustrując walkę i rozwój młodej dziewczyny queerwoej w procesie odkrywania siebie, akceptacji i dzielenia się swoją tożsamością z innymi. Teledysk do „a stranger with my face” został doceniony na kilku festiwalach filmowych. Zdobył nagrodę dla najlepszego teledysku na New York Tri-State Film Fest w 2023 i The Top Shorts Film Festival. Otrzymał także wyróżnienie na Los Angeles Film Awards i na festiwalu filmów kobiecych „Miasto Aniołów” w Los Angeles w 2023 r w kategorii filmu krótkometrażowego. Ponadto został półfinalistą nagrody Cannes Indie Shorts Awards.

Karin Ann wyrobiła sobie markę na scenie alt-popu odkąd rozpoczęła swoją muzyczną podróż w wieku 14 lat. Noctis Mag opisał ją jako posiadającą wyjątkową umiejętność tworzenia „filmu lirycznego”. Uznana za „Odkrycie roku” podczas Czech Republic Music Awards.

Karin Ann pojawiła się także na billboardzie na Times Square w ramach Spotify’s EQUAL Music Program, a w 2021 roku zdobyła nagrodę dla najlepszego teledysku na Monachium Music Awards.

Grała koncerty z LP (Laura Pergolizzi), Imagine Dragons, Alfie Templeman i My Chemical Romance. Zyskał wsparcie BBC Radio 1 (Wielka Brytania) i została zaprezentowana w Vogue, Vanity Fair, Bild i Elle. Dzięki zasięgowi społecznościowemu ponad 180 tys. obserwujących, w tym na Instagramie, Spotify iYouTube, jej wpływ stale rośnie.

Tagi


Polecane

Share This