Głównym tematem wydarzenia, które odbędzie się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, będzie dyskusja o nazwie „Czy techno to sztuka?”. Chcemy poruszyć temat wartości artystycznej, jaka stoi za elektroniczną muzyką taneczną i gatunkami takimi, jak techno, house i drum & bass. Te brzmienia zwykle muszą spełniać podstawowy warunek: pobudzać do zabawy na parkiecie, a to osiągane jest m.in. poprzez schematyczną aranżację. Czy utwory robione na użytek parkietu i wg pewnego wzoru to nadal sztuka czy zwykłe kopiowanie? Czy muzyka rozrywkowa to już nie sztuka, bo służy do zabawy? Czy tylko taneczna elektronika tworzona jest wg schematów?
Na te i inne pytania odpowiedzi będą szukać Tomek Szpaderski z Kamp!, Bartek „Głowa” Głowacki i Radek „EMZK” Ciurko z zespołu Jamal, Artur Rawicz z cgm.pl, dyrektor artystyczny festiwali Sacrum Profanum, Misteria Paschalia i Actus Humanus – Filip Berkowicz oraz dziennikarz muzyczny i specjalista ds. programowych Krakowskiego Biura Festiwalowego – Krzysztof Pietraszewski.
Druga debata nosić będzie tytuł „Czy VJ to artysta drugiej kategorii?”. Wezmą w niej udział czołowi polscy reprezentanci tego zawodu oraz Nowozelandka, mieszkająca obecnie w Berlinie – Jem the Misfit. Nazwa dyskusji jest prowokująca, ale nie wzięła się znikąd. Twórcy wizualizacji są w Polsce często gorzej traktowani przez organizatorów imprez niż zespoły czy DJ-e. Płaci się im mniej, zapomina o umieszczaniu na plakatach, ich występów nie bierze się równie poważnie. Tymczasem VJ-e często wykonują dużo więcej artystycznej pracy niż DJ-e, którzy są bohaterami imprez.
{sklep-cgm}
Aby dyskusja nie miała wyłącznie lokalnego charakteru, do Krakowa zaprosiliśmy Jem the Misfit, która tworzyła wizualizacje do występów takich gwiazd muzyki elektronicznej, jak: Sven Väth, Loco Dice, Luciano, Ricardo Villalobos, Dixon i Flying Lotus. Co więcej, występowała na renomowanych festiwalach: m.in. Love Family Park, Time Warp, CTM, Creamfields, Future Music, Mapping festival (Genewa), Big Day Out. Towarzyszyć jej będzie jedna z najlepszych polskich VJ-ek – Emiko, twórcy analogowych wizualizacji – duet Fluidacje oraz badaczka kultury i animatorka społeczności VJ-skiej w Polsce – Weronika M. Lewandowska.
Kolejnym elementem programu Konferencji będzie wykład „Droga do biznesu”, który poprowadzi Przemysław Kubajewski z Akademii Menedżerów Muzycznych. Udzieli on wskazówek, w jaki sposób artysta powinien docierać do osób, które zawodowo zajmują się przemysłem muzycznym. Jak zdobyć menedżera? Jak pozyskać wytwórnię? Jak zdobyć możliwość występu w klubie czy zorganizować trasę koncertową? Jak przebić się do mediów? To jedne z pytań, na które prowadzący udzieli odpowiedzi.
Ostatni punkt programu wyjątkowo przeniesie się z auli Uniwersytetu do klubu Prozak 2.0, gdzie jeszcze przed startem After Party odbędzie się warsztat o nazwie „Co sądzisz o mojej produkcji?”. Będzie to wyjątkowe i zamknięte spotkanie przeznaczone dla producentów i artystów, którzy chcieliby poznać opinie profesjonalistów na temat ich twórczości. Aby się na nie dostać, należy do 4 kwietnia przesłać link do jednego ze swoich autorskich utworów na adres nfo@audioriver.pl. Najpóźniej do 8 kwietnia wybierzemy 10-15 produkcji, a ich twórcy zostaną zaproszeni na warsztat, by dowiedzieć się, co o ich twórczości sądzą zaproszeni eksperci: Ali z duetu Tiefschwarz, Radek Krzyżanowski z Kamp! oraz Mothashipp, czyli producent muzyczny, realizator i kompozytor, który pracował m.in. dla Mariki, Mama Selita, Pablopavo i Vavamuffin. Ta rozpiętość wśród specjalistów pokazuje, że czekamy nie tylko na utwory stricte elektroniczne.
O 22:00 w Prozak 2.0 ruszy zaś After Party, którego gwiazdami będzie Ali z Tiefschwarz oraz grupa Kamp! w wersji DJ-skiej. Wspomagać ich będą Leon, Meg b2b Discox, Luke Hiero vs. Pavlo oraz Roger.Gest.
Dokładny, godzinowy program wydarzenia znajdziecie pod linkiem. Bilety na Konferencję są już w sprzedaży w salonach Empik i w naszym sklepie w cenie 10 zł oraz na After Party cenie 25 zł w przedsprzedaży. Na dwie poprzednie edycje zabrakło wejściówek, więc warto nie zwlekać z zakupami.