Foto: @piotr_tarasewicz / @cgm.pl
Badania wykazały, że fani Marilyna Mansona łatwo się denerwują, a słuchacze Queen charakteryzują się empatią. Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda i The Psychometrics Centre na Uniwersytecie w Cambridge przeanalizowali polubienia ludzi na Facebooku w 2015 roku. Sprawa ta została nagłośniona, gdyż okazało się, że naukowcy współpracowali z firmą Cambridge Analytica, którzy przeanalizowali informacje dotyczące 50 milionów użytkowników Facebooka bez ich zgody na potrzeby kampanii Donalda Trumpa.
Facebook twierdzi, że instalując aplikację My Personality użytkownicy wyrazili zgodę na udostępnienie swoich danych. Przeprowadzili quiz, który składał się ze 100 pytań i oceniał otwartość, sumienność, ekstrawersję, ugodowość i neurotyczność osób, które go rozwiązywały. 70 000 użytkowników aplikacji udostępniło dostęp do swoich profili na Facebooku. Naukowcy mogli więc sprawdzić związek pomiędzy różnymi cechami charakteru, a tym, co użytkownicy lajkowali na Facebooku.
Z ich badań wynikło, że fani The Smiths są neurotykami. Łatwo denerwują się też fani Placebo, Bring Me The Horizon czy Marilyna Mansona. Słuchacze Bjork i Toma Waitsa są za to bardziej otwarci na nowe doświadczenia, w przeciwieństwie do fanów Cheryl Cole.
Słuchaczy Bring Me The Horizon charakteryzuje niedokładność, a wielbiciele Nightwish są zamknięci w sobie. Entuzjaści Marilyna Mansona, Rammsteina i Placebo są z kolei niemili.
Dzięki takim badaniom wiemy między innymi o tym, że metal uspokaja, a fani heavy metalu najrzadziej zdradzają. Co więcej słuchacze Queen są bardziej empatyczni w porównaniu na przykład do miłośników Mettaliki.
Raport z przeprowadzonych badań znajdziecie tutaj.