21-letnia słowacka wokalistka Karin Ann zapowiada swój debiutancki album singlem „false gold”

Miłość, tożsamość, wyzwania psychiczne - tak brzmi queerowy głos Generacji Z prosto z SXSW.


2024.04.25

opublikował:

21-letnia słowacka wokalistka Karin Ann zapowiada swój debiutancki album singlem „false gold”

fot. Cameron lindfors

Mając zaledwie 21 lat słowacka piosenkarka Karin Ann jest gotowa wkroczyć na światową scenę muzyczną swoim debiutanckim albumem “through the telescope”, który ukaże się już 10 maja . Wschodząca gwiazda wykazuje niezwykłą dojrzałość muzyczną, której przejawem jest świadome wykorzystanie różnych stylów muzycznych. W swoich tekstach odważnie eksploruje tematy miłości, tożsamości i zdrowia psychicznego.

Wyprodukowany we współpracy z Benjaminem Lazarem Davisem i Willem Graefem z Okkervil River, album “through the telescope” jest dowodem muzycznej wszechstronności Karin Ann. Usłyszymy na nim przejścia od folku i tętniącego życiem rocka po gotyckie disco i szeroką gamę muzycznych inspiracji, takich jak Mazzy Star, Stevie Nicks i Hozier.

Drugi singiel z debiutanckiego albumu, „false gold”, to refleksja na temat związków pełnych żalu i niepokornego odkrywania siebie. Muzycznie zapowiada dźwiękowe poszukiwania Karin Ann i introspektywny liryzm.

„moja duma leży na podłodze
nie mogę przestać wykrzykiwać Twojego imienia
Przyjęłam za Ciebie kulkę bez namysłu
teraz patrzę wstecz i widzę, jak oddajesz strzał”

– Zawsze wierzyłam w moc muzyki, która łączy ludzi, więc choć we “through the telescope” zanurzam się w głębiny moich emocji i doświadczeń, nie lubię przesadnie analizować moich piosenek. Zamiast tego tworzę je z myślą, żeby każdy słuchacz mógł odnaleźć ich własne, niepowtarzalne znaczenie. Współpraca z Benjaminem i Willem nad tą płytą była dla mnie zmianą zasad gry – nasza energia po prostu zadziałała – i stworzyliśmy coś, z czego jestem naprawdę dumna — mówi Karin Ann.

Muzyka Karin Ann porusza tematy równości płci, zdrowia psychicznego i praw człowieka. Podejmuje takie tematy jak młoda miłość, toksyczne relacje i niepewność. Porusza także doświadczenia z dorastania queerowej kobiety na Słowacji. Początkowo zafascynowana sztuką jako sposobem radzenia sobie z ADHD, Karin zajmowała się sztuką i projektowaniem graficznym, jednak kontuzja ręki zmusiła ją do wycofania się ze szkoły artystycznej. Zainspirowana Grace VanderWaal, znalazła ukojenie w pisaniu piosenek na ukulele, wyrażając swoje zmagania poprzez zapadającą w pamięć melodię „Neverland”. Tytuł nawiązuje do śmierci brata autora JM Barrie, Petera, co zainspirowało Karin opłakującą utratę swojej tożsamości i okazującą niezwykłe współczucie dla siebie jako nastolatki, która znajdowała się w kryzysie emocjonalnym.

Piosenka „Pile of Bones” oddaje melancholijną esencję ludową, co przypomina poezję Frightened Rabbit, podczas gdy album płynnie przechodzi od warczącego gotyckiego disco-rocka „she” do rytmicznych arpeggia „olivii ” oraz akustycznego odzwierciedlenia „memories of you”, ukazujące wszechstronność Karin. Prowadzi to do najważniejszej piosenki albumu – „I don’t Believe in God”, będącego refleksją na temat współczesnych kryzysów duchowych, wynikającą z doświadczeń Karin. Jako kobieta queer w konserwatywnym, chrześcijańskim społeczeństwie, gdzie pomimo porzucenia formalnej religii, wciąż szuka duchowego wsparcia w trudnych czasach.

W zeszłym miesiącu Karin Ann zadebiutowała podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku, gdzie wystąpiła u Césara Galindo i Fredericka Andersona. W listopadzie zagrała ekskluzywną prezentację albumu podczas School Night w Los Angeles. Wykorzystując tę dynamikę, zadebiutowała w marcu na festiwalu SXSW i rozpoczęła serię występów SoFar Sounds w wybranych miastach USA.

W lutym Karin Ann zaprezentowała „she”, pierwszy utwór z albumu “through the telescope”, który otrzymał rekomendację od NME, The Line of Best Fit i znalazł się na prestiżówej liście #nowwatching Ones to Watch. Jesienią ubiegłego roku Karin Ann wypuściła dwuczęściową serię wideo we współpracy z amerykańskim duetem reżyserskim Tusk, w którym występują Ashley Moore i Gus Kenworthy. Część 1 została połączona z singlem Karin Ann „a stranger with my face”, natomiast część 2 zestawiona z piosenką „favorite star”. Muzyka i elementy wizualne wyznaczają wyraźną ścieżkę, ilustrując walkę i rozwój młodych osób queer w procesie odkrywania siebie, akceptacji i dzielenia się swoją tożsamością ze światem. Teledysk do „a stranger with my face” został doceniony na kilku festiwalach filmowych, zdobywając nagrodę dla najlepszego teledysku na New York Tri-State Film Festival 2023 i The Top Shorts Film Festival. Otrzymał także wyróżnienie na Los Angeles Film Awards i został wybrany w kategorii filmu krótkometrażowego na Festiwalu Filmów Kobiet Los Angeles City Of Angels w 2023 roku. Ponadto został półfinalistą nagrody Cannes Indie Shorts Awards.

Karin Ann wyrobiła sobie markę na scenie alt-popu odkąd rozpoczęła swoją muzyczną podróż w wieku 14 lat. Noctis Mag opisał ją jako posiadającą wyjątkową umiejętność tworzenia „lirycznie kinowych wrażeń”. Uznana za „Odkrycie roku” w konkursie Czech Republic Music Awards, Karin Ann pojawiła się także na billboardzie na Times Square w ramach programu muzycznego EQUAL Spotify. W 2021 roku zdobyła nagrodę dla najlepszego teledysku na Monachium Music Awards. Grała koncerty z LP (Laura Pergolizzi), Imagine Dragons, Alfie Templeman i My Chemical Romance, zyskała wsparcie BBC Radio 1 (Wielka Brytania) i pojawiała się w Vogue, Vanity Fair, Bild i Elle.

Tagi


Polecane