„Za pierwsze logo PRO8L3Mu wziąłem śmieszne pieniądze”

Autor oprawy graficznej "Małomiasteczkowego" Dawida Podsiadły wspomina współpracę ze PRO8L3Mem.


2020.10.02

opublikował:

„Za pierwsze logo PRO8L3Mu wziąłem śmieszne pieniądze”

fot. mat. pras.

Promocja trzeciej części książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy” trwa w najlepsze. Po ujawnieniu pierwszego gościa, którym okazał się Eldo, przyszedł czas na następnego rozmówcę. Jest nim Bartłomiej Walczuk (Osom Studios), art director i projektant graficzny znany ze współpracy z Quebonafide, PRO8L3Mem czy Dawidem Podsiadło. Fragment wywiadu można już przeczytać na stronie wydawnictwa No Dayz Off.

Pierwszym projektem, który dla niego [Steeza] zrobiłem, był (…) Dobry Towar; to było zresztą zajebiste wydanie, sprzedawane w wielkiej samarze, z bibułkami i wlepkami. Klasyczna akcja: „Mordko, zrób okładkę, mamy zdjęcia, trzeba to złożyć”. Natomiast logo DT lubię do dziś. Przyznam się też, że nie spodziewałem się, że kilka lat później Piotrek z Oskarem tak mocno uderzą z PRO8L3Mem. Pierwsze logo zespołu jest mojego autorstwa – do tej pory zresztą, po drobnym liftingu, panowie często z niego korzystają, co bardzo mnie cieszy. Briefowaliśmy się w KFC vis-à-vis Smyka. Wziąłem za to logo śmieszne pieniądze – a teraz to kawałek historii w polskiej muzyce, więc w zasadzie zarobiłem dużo więcej – tak Bartłomiej Walczuk wspomina początki owocnej i trwającej do dziś współpracy z duetem PRO8L3M.

Sprawdź też: „Jest 2 października” – Żurom zabezpiecza się przed ponownym aresztowaniem

W blisko siedmiogodzinnym wywiadzie, który przeprowadził Jacek Baliński, projektant zdradził ponadto między innymi, jak doszło do tego, że pod koniec liceum projektował wzory dla kultowej marki Clinic, dlaczego w pewnym momencie w dużej mierze przestał projektować rapowe okładki i odzież, co zero-jedynkowo załatwił mu Fryderyk za oprawę graficzną „Małomiasteczkowego” oraz na czym polega rola art directora przy produkcji płyty.

Z pełną treścią będzie można zapoznać się już 4 grudnia, kiedy to odbędzie się premiera „To nie jest hip-hop. Rozmowy III”. Trzecia część publikacji kontynuuje tradycje poprzedniczek, goszcząc na swoich łamach zarówno niezwykle popularnych raperów, jak i mniej medialnych, ale równie istotnych: producentów, DJ-ów, projektantów czy wydawców.

Polecane