Zdobywczyni nagród Grammy multiinstrumentalistka, wokalistka i autorka tekstów, Meshell Ndegeocello przedstawia swój debiut w Blue Note Records. „The Omnichord Real Book” to wizjonerski, ekspansywny, inspirowany jazzem album, który wyznacza początek nowego rozdziału w karierze artystki. Po wydaniu „Ventriloquism”, albumu z coverami w 2018 roku, Meshell powraca z nowym, oryginalnym materiałem, który nawiązuje do jej muzycznych korzeni. Na albumie „The Omnichord Real Book”, wyprodukowanym przez Josha Johnsona, pojawiło się szerokie grono gości specjalnych, w tym Jason Moran, Ambrose Akinmusire, Joel Ross, Jeff Parker, Brandee Younger, Julius Rodriguez, Mark Guiliana, Cory Henry, Joan As Police Woman czy Thandiswa.
– Ten album opowiada o tym, jak postrzegamy stare rzeczy w nowy sposób – wyjaśnia Meshell. – Wszystko potoczyło się tak szybko, kiedy zmarli moi rodzice. W mgnieniu oka zmieniłam swoje spojrzenie na wszystko i na siebie. Kiedy przeszukiwałam pozostałości ich wspólnego życia, znalazłam swoją pierwszą Prawdziwą Księgę, tę, którą dał mi ojciec. Odnalazłam płyty, te, których słuchałam dorastając, ucząc się i pamiętając. Moja mama obdarzyła mnie swoim bólem, noszę w sobie tę melancholię, która definiowała jej doświadczenie, a z kolei moje doświadczenie tego, co nazywa się życiem. To ono wzywa mnie do zanurzenia się w mojej wyobraźni i wsłuchania się w muzykę.
Meshell pojawiła się po raz pierwszy w Blue Note dekadę temu, śpiewając „The Consequences of Jealousy” z nagrodzonego Grammy albumu Roberta Glaspera „Black Radio” z 2010 roku. Cztery lata później współpracowała z Jasonem Moranem nad „ALL RISE”, żywym hołdem dla muzyki Fatsa Wallera, gdzie Meshell była zarówno wokalistką jak i producentem. Wspominając czas spędzony z kolekcją płyt swoich rodziców, Meshell mówi: – Uwielbiałam przeglądać płyty i widzieć znak Blue Note. Trzymam się z dala od słowa „jazz”, to naprawdę mocne słowo, ale jestem wzruszona, że mogę tworzyć w wytwórni, która zajmuje się wyrażaniem siebie.