Top 200 Spotify wytwórni fonograficznych – hip-hopowy label z polski zdyskredytował konkurencję

Najpopularniejszy label na Spotify osiągnął blisko 11% udziału w rynku


2020.02.06

opublikował:

Top 200 Spotify wytwórni fonograficznych – hip-hopowy label z polski zdyskredytował konkurencję

To niewątpliwie wielki sukces wytwórni Solara i Białasa. Ich label osiągnął 10.9 % udziału na Spotify w 2019 roku w Polsce. Dla porównania, znajdująca się na drugim miejscu międzynarodowa wytwórnia Interscope (głównie za sprawą Billie Eilish i soundtracku do filmu A star Is Born) osiągnęła 4,6 % udziału we wszystkich utworach słuchanym w naszym kraju. Całkiem przyzwoity wynik zanotowała także firma Taco Hemingway’a – Taco Corp Filip Szcześniak (trzecie miejsce w rankingu). Biorąc pod uwagę, że firma ma prawa do zarządzania niektórymi płytami tylko jednego artysty, to 3,7 % udziału w rynku brzmi dumnie. Z polskich labeli w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze – QueQuality (8), chillwagon (9) i Restaurant Posse (10). Na szóstym miejscu znalazł się majors – Sony Music Entertainment Polska.

Jeśli chodzi zaś o grupy fonograficzne w TOP 200 Spotify Polska, to na dwóch pierwszych miejscach mamy majorsów – na pierwszym Universal Music Polska z udziałem 30.9 % i Sony Music Entertainment – 16,7%. Trzecie i czwarte miejsca zajmują wydawcy niezależni – MyMusic Poland z udziałem 11% i SMB z udziałem 10.9%. W dalszej części zestawienia mamy jeszcze jednego majorsa – Warner Music Poland (10.1%), Taco Corp (4.6%), QueQuality (3.2%), Step (2.4%), BOR (2.1%) i Asfalt (1.7%).

 

źródło: Spotify / popruntheworld.pl

Polecane