fot. P. Tarasewicz / CGM.PL
Właściciele marki H&M i osoby odpowiedzialne za ekspozycję produktów na jej stronie internetowej, nie podejrzewali, że jedno niefortunne zdjęcie może uderzyć w nich tak mocno. Publikacja ilustracji przedstawiającej czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli” przełożyła się na zerwanie kontraktów przez współpracujących z marką artystów. The Weeknd i G-Eazy zapowiedzieli, że w zaistniałej sytuacji nie wyobrażają sobie, mieli projektować dla H&M odzież.
The Weeknd i G-Eazy nie są jedynymi artystami reagującymi na zachowanie H&M. Dezaprobatę wyrażają także inni twórcy związani mniej lub bardziej bezpośrednio ze środowiskiem hip-hopowym. Snoop Dogg, T.I., Diddy (a od niedawna także Love) i Chris Brown opublikowali grafiki z przerobionymi wersjami bluz, PushaT zaprezentował logo marki przerobione na napis sHaMe (z ang. wstyd), a Plies nazywa produkty „okropnymi” (Horrible Merchandise od skrótu H&M).
FUCK H&M.
— YG (@YG) 9 stycznia 2018
H & M (Horrible Merchandise)…. We Got Some 4 Y’all Monkey Azz Doe….🤣🤣🤣 pic.twitter.com/cdrJhc4vJN
— Plies (@plies) 9 stycznia 2018