Wszystkie nowe utwory zostały przetestowane podczas koncertów, gdyż muzycy z zasady nie nagrywają kompozycji, które wcześniej nie sprawdziły się na scenie. I tak „Every Gig Has a Neighbour”, „Wrong Tunes” oraz doskonała wersja lirycznego „KAM” z pewnością zabrzmią znajomo.
Integralną częścią brzmienia pozostały też pewne dobrze znane elementy. Nad bluesowymi riffami „Surrender It All” unosi się duch Jimiego Hendrixa, a akustyczna gra Jasona Barwicka w „Mav The Rave” i „Monkey Train” przywołuje skojarzenia z Jimmym Page`em. W utworze tytułowym pojawił się też ukłon (a nawet kilka) w stronę Malcolma Younga. W innych słychać wyraźnie, że zespół poszerza swoje muzyczne terytorium, a 20-letni Barwick zyskuje szanse, by zaprezentować swoje umiejętności jako wokalista, co robi chyba najlepiej w kompozycji „Change in the Air”.
Producencką opiekę nad albumem sprawował Chris West, który wykorzystał swoje doświadczenia ze współpracy z klasycznymi rockerami Status Quo i Uriah Heep, tworząc bardzo zróżnicowaną i dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach całość.
Porównywani dotąd do artystów z przeszłości The Brew ciężko pracowali, by stworzyć coś własnego i pokazać przy tym swoje niezwykłe muzyczne osobowości. W przypadku „A Million Dead Stars” w pełni im się to udało.
1. Every Gig Has A Neighbour 4:18
2. Surrender It All 3:56
3. Just Another Night 5:45
4. Mav The Rave 4:25
5. Wrong Tunes 3:38
6. Change In The Air 3:58
7. Kam 8:30
8. Monkey Train 2:13
9. A Smile To Lift The Doubt 3:57
10. A Million Dead Stars (Intro) 2:24
11. A Million Dead Stars 5:10