4 dni festiwalowe
4 dni promiennego słońca
4 strefy gastronomiczne
7 scen pełnych muzyki i niezapomnianych momentów, takich jak polskie przemówienia Eddiego Veddera, Skin niesiona na rękach publiczności, Nas występujący w koszulce festiwalowej, Tricky rozdający autografy wśród publiczności, Kasabian wymachujący polską flagą oraz wielotysięczny tłum oklaskujący występ pianisty Marka Drewnowskiego w repertuarze Chopina
9 edycja festiwalu
25 km ogrodzenia
80 hektarów terenu festiwalowego
500 dziennikarzy z ponad 30 krajów, w tym z Litwy, Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii, Argentyny i Meksyku.
2400 open’erowiczów zagłosowało w drugiej turze wyborów prezydenckich tylko w lokalu najbliższym festiwalowi, w samej Gdyni głosowało ponad 16 000 uczestników festiwalu, a w sumie kilkadziesiąt tysięcy festiwalowiczów oddało swój głos poza miejscem swojego zamieszkania.
4.000 informacji prasowych o festiwalu ukazało się w polskich mediach
20.000 osób korzystało z pola namiotowego
Ponad 85.000 uczestników festiwalu
Świetnie funkcjonowały nowości festiwalowe:
Ekologia – wspólnie z naszą publicznością podjęliśmy wysiłek, aby festiwal był coraz bardziej ekologiczny – festiwalowicze zbierali plastikowe kubki, korzystali z ekopunktu ładowania telefonów, dojeżdżali specjalnymi autobusami na teren Open’era, a korzystając z SKM używali festiwalowego biletu
Alter Fresh – świeże owocowe koktajle były przebojem wśród bogatej oferty gastronomicznej
Kids Zone – pozwolił rodzicom i dzieciom wspólnie przeżywać festiwal
Signing tent – zgromadził tłumy fanów podczas spotkań z takimi artystami jak: Skunk Anansie, Klaxons, Tricky, Mando Diao i Archive
Live Streaming – dzięki transmisjom na żywo na stronie www.opener.pl każdego dnia kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników miało okazję miało okazję na żywo zobaczyć występy takich artystów jak: Kasabian, The Dead Weather, Skunk Anansie, czy Mando Diao.
Była to pierwsza na taką skalę transmisja live w technice Smooth Streaming w Polsce. Technika pozwala na dynamiczne dopasowywanie jakości obrazu do możliwości łącza i procesora odbiorcy, stąd osoby z gorszym połączeniem mogą również swobodnie oglądać transmisję, a ci, którzy dysponują lepszym dostępem do internetu i mocniejszym komputerem, mogli obejrzeć transmisję w jakości HD. Do kodowania wykorzystywaliśmy sprzęt firmy Inlet Technologies, który był używany do transmisji olimpiady Vancouver dla NBC. Swoją pomocą techniczną i wiedzą wspierali nas Insys i Netia.
„Festiwalowy Karnet SKM” – kilka tysięcy osób skorzystało z możliwości podróżowania SKM na podstawie specjalnej opaski festiwalowej.
Nie zawiodły też stałe punkty Open’era:
Fashion’er – przyciągnął tłumy fanatyków mody, prezentowane przez projektantów kolekcje wyprzedawały się na pniu, a ze wszystkich oficjalnych koszulek festiwalowych sprzedawanych w naszym kultowym sklepie zostało już tylko kilka sztuk.
Strefa NGO – jak zwykle udowodniła, że nie tylko muzyka jest ważna dla bywalców naszego festiwalu i tak samo jak poszczególnymi koncertami, są oni zainteresowani rozwojem postawy obywatelskiej.
A także: dwa kina, Alter Space, teatry, fire show i wiele innych.
Kolejny udany Open’er za nami. Dziękujemy wszystkim festiwalowiczom, artystom oraz tym, którzy razem z nami pracowali na sukces tegorocznej edycji.
DO ZOBACZENIA PODCZAS DZIESIĄTEJ JUBILEUSZOWEJ EDYCJI HEINEKEN OPEN’ER FESTIVAL!