Foto: P. Tarasewicz
W środę usłyszeliśmy nowy singiel Taco Hemingwaya, a wraz z jego premierą poznaliśmy także okładki dwóch szykowanych na 4 września płyt – „Jarmarku” i „Europy”. Ilustracja zdobiąca pierwszy z albumów wywołała sporo kontrowersji, jej twórcom zarzucono plagiat zdjęcia Alex Prager. Twórcy oprawy graficznej studzą emocje, wyjaśniając, że to jedynie zamierzone nawiązanie.
Ania Witko i Łukasz Partyka wystosowali krótkie oświadczenie, w którym tłumaczą swoją koncepcję i zapewniają, że ich praca nie jest kradzieżą pomysłu.
– Hello, jako twórcy opublikowanych wczoraj oładek chcieliśmy wystosować krótkie oświadczenie.
W sesji okładkowej płyty „Jarmark” świadomie odwoływaliśmy się do prac wielu artystów: zdjęć Alex Prager, Martina Parra, Larsa Tunbjö oraz obrazów Polskiej Kroniki Filmowej. W okładce „Jarmarku”, nawiązującej bezpośrednio do zdjęcia Alex Prager oraz wyżej wymienionych artystów, przełożenie stylistyki Ameryki lat 60. na polskie realia lat 90. stanowi celowy zabieg artystyczny, odpowiadający charakterowi projektu „Jarmark/Europa”.
Informacja o inspiracjach znajdzie się na fizycznej wersji płyty, ale żałujemy, że nie zakomunikowaliśmy tego również przy okazji pierwszej publikacji zdjęcia – czytamy w komunikatach opublikowanych na instagramowych profilach obojga artystów.
Obie grafiki prezentujemy poniżej.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.