Okładka płyty Taco Hemingwaya plagiatem? Autorzy tłumaczą swoją koncepcję

Twórcy przyznają, że w kontekście swojej pracy żałują tylko jednej rzeczy.


2020.07.31

opublikował:

Okładka płyty Taco Hemingwaya plagiatem? Autorzy tłumaczą swoją koncepcję

Foto: P. Tarasewicz

W środę usłyszeliśmy nowy singiel Taco Hemingwaya, a wraz z jego premierą poznaliśmy także okładki dwóch szykowanych na 4 września płyt – „Jarmarku” i „Europy”. Ilustracja zdobiąca pierwszy z albumów wywołała sporo kontrowersji, jej twórcom zarzucono plagiat zdjęcia Alex Prager. Twórcy oprawy graficznej studzą emocje, wyjaśniając, że to jedynie zamierzone nawiązanie.

Ania Witko i Łukasz Partyka wystosowali krótkie oświadczenie, w którym tłumaczą swoją koncepcję i zapewniają, że ich praca nie jest kradzieżą pomysłu.

Hello, jako twórcy opublikowanych wczoraj oładek chcieliśmy wystosować krótkie oświadczenie.

W sesji okładkowej płyty „Jarmark” świadomie odwoływaliśmy się do prac wielu artystów: zdjęć Alex Prager, Martina Parra, Larsa Tunbjö oraz obrazów Polskiej Kroniki Filmowej. W okładce „Jarmarku”, nawiązującej bezpośrednio do zdjęcia Alex Prager oraz wyżej wymienionych artystów, przełożenie stylistyki Ameryki lat 60. na polskie realia lat 90. stanowi celowy zabieg artystyczny, odpowiadający charakterowi projektu „Jarmark/Europa”.

Informacja o inspiracjach znajdzie się na fizycznej wersji płyty, ale żałujemy, że nie zakomunikowaliśmy tego również przy okazji pierwszej publikacji zdjęcia – czytamy w komunikatach opublikowanych na instagramowych profilach obojga artystów.

Obie grafiki prezentujemy poniżej.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Alex Prager (@alexprager)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez 2020 (@2020.loading)

Polecane

Share This