„My, Pokolenie Hip-Hopu” trafiło do księgarń

Do księgarń internetowych trafiło właśnie elektroniczne wydanie książki pt. „My, Pokolenie Hip-Hopu” Mariusza Najwera.


2011.10.19

opublikował:

„My, Pokolenie Hip-Hopu” trafiło do księgarń

Początkowo, premiera wydawnictwa zapowiadana była na 22 września. Lubinianin tłumaczy jednak, że biurokracja związana z chęcią wydania publikacji pod własnym szyldem, przerosła jego najgorsze oczekiwania. – Każdemu, kto chciałby wprowadzić do oficjalnego obiegu swoją książkę, radzę uzbroić się w cierpliwość. Na własnej skórze przekonałem się, że Polska to kraj papierków, pieczątek, kserokopiarek i urzędowych niedomówień. Stąd kilkutygodniowy poślizg z premierą – wyjaśnia Najwer.

Ostatecznie, dostajemy do ręki – a raczej na ekrany komputerów – 67 stron tekstu w formacie A4. Na pierwszy rzut oka, to niewiele. – W pierwotnej wersji książka miała 98 stron, ale zrezygnowałem z rozległych opisów początków hip-hopu na świecie – streszcza autor. I dodaje: – Z krótkiego, ale jednak dziennikarskiego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego, jak zanudzić czytelnika. To tak, jakby zmarnować czas kogoś, kto zechciał napić się z nami piwa albo spalić jointa.





Książka ma udowodnić wszystkim niedowiarkom, że kultura hip-hopu jest najważniejszym ruchem społeczno-kulturowym w Polsce od 89. roku. Autor twierdzi w niej, m. in. że działalność raperów, b-boyów czy grafficiarzy jest dziś tak samo znacząca, jak działalność punkowców trzydzieści lat temu. Najwer: – Patrząc z perspektywy ostatnich dwóch dekad, hiphopowcy okazali się najważniejszym głosem pierwszego pokolenia młodych Polaków wychowanych w wolnym kraju.

Sam autor ma 24 lata. Jest absolwentem Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Skończył dziennikarstwo muzyczne. Współprowadził wrocławski miesięcznik Negatyw, dotyczący szeroko pojętej kultury niezależnej. Pisał do działu kultury dziennika Polska The Times – Gazeta Wrocławska. Recenzował płyty dla studenckiego miesięcznika Semestr. W rodzinnym mieście, Lubinie, prowadził telewizyjny program „Tygiel Kulturalny”. Współpracował także z Muzycznym Radiem. Obecnie prowadzi własną agencję koncertowo-wydawniczą CrackTheBottle.

Polecane