McDonald’s USA wydało oświadczenie, w którym zaprzecza, że partnerstwo z Travisem Scottem, zostało nawiązane w odpowiedzi na pozwy sądowe o dyskryminację rasową. Oświadczenie zostało wydane po artykule opublikowanym przez VICE. Autorzy tekstu wskazywali, że McDonald’s chciał odwrócić uwagę o pozwów nawiązując współpracę z Travisem Scottem i J Balvinem.
– Każde twierdzenie, że współpraca McDonald’s z Travisem Scottem została rozpoczęta w odpowiedzi na niedawne postępowanie sądowe, jest całkowicie fałszywe (…) Połączyliśmy siły z Travisem – i naszym najnowszym partnerem – gwiazdą, J Balvinem – ze względu na ich miłość do marki McDonald’s, ich powszechny urok i lojalność młodszych klientów i naszej załogi (…) Jeśli chodzi o spory sądowe – te zarzuty są sprzeczne ze wszystkim, za czym opowiadamy się jako organizacja i jako partner społeczności i właścicieli małych firm na całym świecie. Nie tylko kategorycznie zaprzeczamy zarzutom, ale jesteśmy przekonani, że fakty pokażą, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w różnorodność i równe szanse Systemu McDonald’s, w tym naszych franczyzach, dostawcach i pracownikach – czytamy w piśmie McDonald’s.
W tym roku przeciwko gigantowi fast foodów wniesiono minimum dwa procesy o dyskryminację rasową, poinformował Vice. Pierwsza została wniesiona w styczniu przez dwóch kierowników wyższego szczebla McDonald’s, którzy zarzucili, że sieć „przeprowadziła bezwzględną czystkę” pracowników afroamerykańskich i stworzyła „wrogie i obraźliwe środowisko pracy” dla czarnych pracowników.
Drugi został złożony we wrześniu przez 52 właścicieli franczyz, oskarżających McDonald’s o „systematyczną i ukrytą dyskryminację rasową” poprzez celowe zakładanie restauracji w miejscach o niskich dochodach i wysokiej przestępczości. W połączeniu z wysoką rotacją pracowników, wysokimi kosztami operacyjnymi i niskimi marżami, powodowie twierdzili, że nie otrzymali odpowiedniego wsparcia finansowego i otrzymali słabe oceny wewnętrzne i oceny braku możliwości rozwoju.
McDonald’s Corp. ogłosiła niedawno, że partnerstwo Scotta pomogło zwiększyć ich sprzedaż o 4,6% w ciągu trzech miesięcy kończących się we wrześniu w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Źródło: NME / VICE / YouTube