Artystę zainspirowała podróż do Brazylii gdzie zakochał się (wzajemnością) w lokalnej muzyce. Na płycie osobowość muzyczna lidera zdaje sie dominować, nie można zatem zaszufladkować płyty do muzyki brazylijskiej. Pomimo częstych zmian metrum i tempa ta muzyka nadal brzmi organicznie i kusząco.
Do współpracy nad nowym materiałem zaprosił klarnecistę Paulo Moura (gwiazda jazzowej sceny Brazylii), Jacoba Fishera (gitara), Hansa Ulrika (tenor sax) oraz muzyków z jego regularnego tria: Craig Earle (bass) i Janus Templeton (perkusja).
Na Pica-Pau (co znaczy wood-pecker) umiejętności improwizatorskie Rosendala choć skryte w jego partiach solowych jak i w duetach, trio czy w quartecie warte sa odkrycia. Dopiero wtedy ukazują swoje piękno.
Kiedy Peter Resendal został przyjęty do Danish National Art Council`s władze rady tak tłamaczyły swoją decyzje „… utalentowany muzyk, co nie podlega wątpliwości. Jednak szczególnym jest to, że jego muzyka potrafi zachwycać na nowo … co utwierdza w przekonaniu że jest to jeden z unikalnych i oryginalnych talentów naszych czasów”.
`Pica-pau` jest drugą płytą dla audiofilskiego wydawnictwa Stunt Records. Jego poprzednia płyta Rosendal / Eale / Templeton `Tide` uzyskała tytuł JAZZOWEJ PŁYTY ROKU 2008 W KATEGORII JAZZ. To kolejna przełomowa płyta w dorobku artysty.