„To niesamowite mieć w swojej stajni Black Eyed Peas. Dwanaście lat temu wydali swój pierwszy album i oto jak bardzo się rozwinęli. Są wielcy.” – skomentował ten fakt Jimmy Iovine, szef wytwórni Interscope Geffen A&M. „Chciałbym przy tej okazji pogratulować grupie, która jest bliska memu sercu.”
„Jestem dumny, że to nam udało się jako pierwszym przekroczyć pułap 6 milionów ściągnięć” – mówi will.i.am – „To przecież przyszłość przemysłu muzycznego.”
„To dla nas wielkie osiągnięcie” – skomentował Taboo. „Z wszystkich ekscytujących wieści, które dotyczyły nas w ciągu ubiegłego roku – osiągnięcie pułapu 6 milionów ściągnięć utworu „I Gotta Feeling” to coś, z czego jesteśmy najbardziej dumni.” „Dziękujemy tym wszystkim anonimowym fanom, dzięki którym to się stało – jesteście wspaniali!” – dodaje Fergie.
W tym samym tygodniu The Black Eyed Peas zaczynają ostatni miesiąc trasy koncertowej po Ameryce Północnej: BlackBerry® Presents “The E.N.D. World Tour 2010″. Wyprzedane, 100-koncertowe tourne jest najbardziej dochodową serią koncertów tego roku. Grupa zarobiła na nim, do końca czerwca, 47,7 milionów dolarów, a 54 koncerty obejrzało 740 000 fanów (53 zostały wyprzedane). Trasa zakończy się 23 sierpnia koncertem w Rexall Place w Edmonton w Kanadzie.
Wydany w czerwcu 2009 roku, zdobywca Grammy w kategorii najlepszy album wokalny pop – „The E.N.D.” zadebiutował na pierwszym miejscu TOP 200 Bilboardu, z największą w historii grupy sprzedażą w ciągu pierwszego tygodnia od premiery (ponad 300 000 egzemplarzy). Pierwszy singiel – „Boom Boom Pow” (który również zdobył nagrodę Grammy) przez 12 tygodni królował na 1 miejscach list HOT 100, Top Digital Tracks oraz na liście brytyjskiej. „I Gotta Feeling”, również zdobywca Grammy, zadebiutował na 2 miejscu listy Hot 100 w czerwcu 2009 roku. Po raz pierwszy od 5 lat jeden wykonawca okupował dwa pierwsze miejsca z utworami z albumu z pierwszego miejsca, co w historii notowań Billboardu zdarzyło się tylko kilka razy.
„Boom Boom Pow” został zastąpiony przez „I Gotta Feeling”, który spędził na szczycie rekordowe 14 tygodni. Utwór został wykorzystany w ogólnokrajowej kampanii telewizyjnej i w rezultacie stacja CBS użyła go do promocji swojej jesiennej ramówki. 26-tygodniowy pobyt The Black Eyed Peas na szczycie listy był najdłuższym od 51 lat. Każdy z tych utworów doszedł do 1 miejsca na radiowych Top 40 i spędził tam po 6 tygodni. W rezultacie każdy osiągnął platynę. Pasmo sukcesów zostało wydłużone o wydany w listopadzie trzeci singiel – „Meet Me Halfway” – podwójna platyna i kolejny numer jeden w Wielkiej Brytanii.
Na początku 2010 roku czwarty singiel „Imma Be” sprawił, że The Black Eyed Peas powrócili na pierwsze miejsce Hot 100. Byli pierwszą od dwudziestu lat grupą, która umieściła na pierwszym miejscu trzy single z jednej płyty. „The E.N.D.” to pierwszy od 23 lat (od czasu płyty „True Blue” Madonny z 1986), który miał trzy numery jeden na listach w USA i Wielkiej Brytanii. Gdy kolejny singiel – „Rock That Body” – wszedł do pierwszej dziesiątki, „The E.N.D.” stał się pierwszym od dwudziestu lat albumem, z którego pochodziło pięć singli, które weszły do top 10.
Do chwili obecnej „Boom Boom Pow” był oglądany na portalu You Tube 64,7 miliona razy, „I Gotta Feeling” ponad 36,6 miliona, „Meet Me Halfway” ponad 31,6 miliona a „Imma Be/Rocking That Body” ponad 22,4 miliona razy. The Black Eyed Peas sprzedali ponad 27 milionów nośników na całym świecie. „The E.N.D.” osiągnął podwójną platynę w USA, Francji, Australii, platynę w Wielkiej Brytanii, potrójną w Kanadzie i złoto w ponad 15 krajach. Sprzedaż cyfrowych singli grupy w samych Stanach Zjednoczonych osiągnęła ponad 18 milionów.