W sobotę 30 lipca podczas festiwalu Audioriver, który od sześciu lat odbywa się w Płocku, zorganizowane zostały Infosesje Red Bull Music Academy. Stoły prezydialne, ławy z przyciskami do głosowania, w których na co dzień zasiadają radni, tym razem zamieniły się w miejsce spotkania muzyków i pasjonatów współczesnego brzmienia. Warsztaty stały się okazją do bliższego poznania duetu Modeselektor, Gillesa Petersona oraz polskich uczestników Akademii z poprzednich lat.
Tegoroczny, świeżo wyłoniony przyszły uczeń Akademii – Paweł Klimczak aka Naphta również był obecny na warsztatach. Spotkanie z absolwentami z poprzednich edycji, pozwoliło mu poczuć przedsmak jesiennych dwutygodniowych sesji Red Bull Music Academy, na które uda się do Madrytu.
Mic Ostap, Seb Skalski, An On Bast, Good Paul i Eltron John podzielili się akademijnymi wspomnieniami, a Paweł otrzymał kilka cennych wskazówek, z których będzie mógł skorzystać podczas pobytu na muzycznej uczelni. Podczas warsztatów polscy uczestnicy wysłuchali również próbek muzycznych, przyniesionych przez słuchaczy, dając do nich swoje uwagi i porady producenckie.
„Myślę, że tym, co decyduje o wyborze kandydatów na Akademię jest po prostu szczerość w wypełnianiu formularza” – zdradził podczas infosesji Paweł Klimczak. „Ubiegłoroczny uczestnik Akademii – MNSL namawiał mnie gorąco do aplikacji. Wziąłem również udział w Infoseji Red Bull Music Academy we Wrocławiu, co pomogło mi podjąć decyzję o wysłaniu zgłoszenia. Niektóre pytania w kwestionariuszu dotyczyły Japonii i odnosiły się do Tokio, gdzie pierwotnie miały odbyć się tegoroczne warsztaty. Jednak odpowiedziałem na nie zgodnie z prawdą, bez dopisywania ideologii” – wspominał Naptha.
Infosesyjne spotkania uzupełnili zaproszeni goście – dwójka producentów z Berlina, znanych jako Modeselektor oraz brytyjski guru nujazzowych brzmień – Gilles Peterson. Duet Modeselektor zdradził szczegóły swojej współpracy z Thomem Yorke z Radiohead podczas pracy w studio przy nowym albumie „Monkey Town”. Natomiast Gilles Peterson opowiedział o początkach sceny klubowej w Anglii i roli pirackich rozgłośni, jaką odegrały w kształtowaniu wrażliwości muzycznej tego pokolenia.
Spotkania z artystami były sposobnością do rozmów o muzyce, inspiracjach i zachętą do odważnego kroczenia muzyczną ścieżką. Jak mówił podczas spotkania sam Gilles Peterson „czasem sam talent nie wystarczy, trzeba działać, należy potrafić wypromować swój talent, a nie tylko go posiadać. Promotorzy sami cię nie znajdą. Nie ma tu miejsca na nieśmiałe czekanie”.