Eurowizja 2023 podbija TikToka. Filmy z hasztagiem #Eurovision2023 wyświetlono już ponad 2 miliardy razy

Konkurs Piosenki Eurowizji inspiruje społeczność TikToka


2023.05.13

opublikował:

Eurowizja 2023 podbija TikToka. Filmy z hasztagiem #Eurovision2023 wyświetlono już ponad 2 miliardy razy

Konkurs Piosenki Eurowizji od lat inspiruje społeczność TikToka i bije rekordy popularności na platformie – filmy oznaczone hasłem #eurovision mają już ponad 9,1 miliarda odtworzeń, a najlepsza piosenka z sobotniego finału może stać się kolejnym gorącym trendem w aplikacji.

Użytkownicy TikToka od miesięcy kreują nowe trendy inspirowane popularnymi piosenkami z Eurowizji i śledzą profile ulubionych artystów. Treści z hasztagiem #bejba nawiązującym do piosenki Blanki „Solo”, którą usłyszymy podczas finału, odtworzono na TikToku już ponad 102 miliony razy. W sobotę na scenie zobaczymy też między innymi reprezentantkę Norwegii, Alessandrę, której utwór „Queen of Kings” stał się wielkim hitem na TikToku, a jej filmy w aplikacji wyświetlono ponad 13 milionów razy. Faworytką do zajęcia pierwszego miejsca jest również Noa Kirel z Izraela, którą śledzi aż milion fanów w aplikacji, a jej filmy zebrały prawie 17 milionów polubień. Już jutro dowiemy się, czy popularność artystów na platformie przełoży się na ich sukces podczas finału 67. edycji Konkursu Piosenki Eurowizji.

Gwiazdy rodzą się na TikToku

Historia kariery Sama Rydera, finalisty zeszłorocznej edycji Eurowizji, to dowód na to, że w aplikacji TikTok rodzą się prawdziwe muzyczne talenty. Kiedy nieznany szerszej publiczności artysta zaczął publikować covery znanych utworów w postaci filmów na TikToku, nikt nie spodziewał się, że kilka miesięcy później jego nazwisko trafi na szczyt list przebojów. Jego konto szybko okazało się hitem i przyciągnęło miliony fanów. Po swoim debiucie w aplikacji Sam został wybrany na reprezentanta Wielkiej Brytanii w 66. Konkursie Piosenki Eurowizji i wywalczył w nim drugie miejsce. Dzisiaj profil Sama w aplikacji TikTok śledzi już prawie 14,5 miliona fanów, a w grudniu ukazała się jego debiutancka płyta.

TikTok partnerem Eurowizji

Na oficjalnym profilu Eurowizji w aplikacji TikTok można znaleźć najnowsze informacje na temat 67. edycji Konkursu, zobaczyć wyjątkowe materiały zza kulis, posłuchać niepublikowanych wcześniej rozmów z artystami i obejrzeć na żywo transmisję z wielkiego finału, który odbędzie się już w sobotę 13 maja.

Wpisując w wyszukiwarkę w aplikacji hasło „eurovision 2023” użytkownicy platformy zobaczą specjalną stronę poświęconą konkursowi Eurowizji z najpopularniejszymi filmami od artystów, piosenkami oraz specjalnym filtrem z grą Eurovision Memory Game. Na TikToku powstała też playlista z najpopularniejszymi piosenkami z tegorocznej edycji Eurowizji.

Polecane

Share This