Premiera klipu do „Cichej wody” przyniosła sporo kontrowersji. Rozbójnik Alibaba zarzucił Donatanowi kupowanie wyświetleń i jako dowód zaproponował zestawienie statystyk klipu Donatana, Cleo i Sitka oraz swojego nowego wideo „Zbyt wiele” z udziałem, Jana Borysewicza, Krzysztofa Cugowskiego i VNM-a. Więcej na ten temat w tym miejscu.
Na reakcję producenta nie trzeba było długo czekać. Ponad milion wyświetleń w 24h. Dla tych, którzy nie wierzą w nasz sukces, przygotowujemy do wglądu dane dotyczące kawałka „Cicha woda”. Położą one kres spekulacjom na ten temat i pokażą, że nasze wyniki są efektem Waszego zainteresowania i wsparcia oraz pracy związanej z produkcja i promocją utworów – pisał na swoim fanpage`u Donatan.
{Diil}
Zgodnie z obietnicą producenta, poznaliśmy statystyki dotyczące klipu „Cicha woda”. Prezentujemy je poniżej wraz z krótkimi komentarzami.
Statystyki za okres od 23 do 26 kwietnia, obejmujące 2 883 839 wyświetleń. Na wykresie można zobaczyć udział państw z jakich pochodzą wyświetlenia, oznaczone różnymi kolorami są kraje z których wyświetleń jest najwięcej. Screen ten ukazuje naturalny przyrost wyświetleń: najwięcej uzyskano w dniu premiery, a z każdym kolejnym dniem dzienna liczba wyświetleń maleje.
Rozwinięcie danych z poprzedniego screena ukazujące regiony geograficzne zgodnie z ilością wyświetleń. Aż 94% ruchu wygenerowanego przez wideo to kliknięcia z Polski. W przypadku kupowania wyświetleń wysokimi wynikami mogą pochwalić się kliknięcia z odrobinę egzotycznych krajów, w których raczej nie ma wielu odbiorców polskiej muzyki. W tym przypadku największy odsetek, poza Polską, stanowią Wielka Brytania, Holandia, Stany Zjednoczone, Irlandia i Norwegia czyli kraje, w których egzystują znaczne ilości Polonii.
To kluczowa grafika w kontekście dyskusji o kupowaniu wyświetleń. Wykres pokazuje naturalny (dla tego klipu) wzrost utrzymania uwagi klipu. Przypominamy, że początek materiału wideo to lektorskie intro, które przez wielu użytkowników zostało przewinięte – jest to widać na wykresie, gdzie od ok. 1:10 (już po intrze) wzrasta utrzymanie uwagi odbiorców. Przy kupionych wyświetleniach wykres ten wyglądałby inaczej: największe utrzymanie uwagi byłoby na samym początku teledysku, po którym gwałtownie by spadło.
{sklep-cgm}