Ponad pół wieku po premierze będący ważnym rozdziałem w historii grupy i muzyki rockowej album „Queen” z 1973 r. został zremiksowany i zremasterowany. Justin Shirley-Smith, Joshua J Macreae i Kris Fedriksson wykonali olbrzymią pracę, by materiał wreszcie zabrzmiał tak, jak od początku chciał zespół. Nowa tracklista, alternatywne wersje piosenek, wersje demo i nagrania koncertowe sprawiają, że reedycja jest najbardziej kompleksowym wydaniem tego wyjątkowego dzieła. Warto dodać, że album „Queen” po raz pierwszy otrzymał nowy miks stereo.
Na box 6CD + 1LP składają się 63 utwory. 43 z nich doczekało się zupełnie nowych miksów. Zespół postanowił przywrócić pierwotną kolejność utworów, uzupełniając album o utwór „Mad the Swine”, który nie trafił na oryginalną wersję albumu z 1973 r. Zestaw wzbogacono o 108-stronicową książkę, zawierającą odręcznie napisane teksty i notatki.
„To nie jest zwykły remaster” – pisze we wkładce do płyty CD Brian May, dodając: – „To zupełnie nowa rekonstrukcja całego debiutanckiego albumu Queen, którą po latach ponownie zatytułowaliśmy ‘Queen I’. Wszystkie wykonania są dokładnie takie, jak w 1973 r., przy czym każdy instrument został ponownie przeanalizowany, by uzyskać ‘żywe’ dźwięki otoczenia, których chcieliśmy użyć pierwotnie. Dzięki tej reedycji otrzymujemy ‘Queen I’ w wersji, o której zawsze marzyliśmy”.
Dodatkowe dyski, które uzupełniają zestaw 6CD + 1LP, zawierają: De Lane Lea Demos (również po raz pierwszy w historii na nowo zmiksowane na podstawie oryginalnych wielościeżkowych masterów), płytę składającą się w całości z niepublikowanej wcześniej muzyki i rozmów muzyków w trakcie sesji nagraniowych, płytę z instrumentalami i ścieżki z podkładami, płytę z najlepszymi koncertowymi wersjami utworów z tego albumu (częściowo wcześniej niepublikowanymi) i wreszcie z płyty zawierającą utwory z „Queen” nagrane dla BBC Radio One (w tym zapowiedzi DJ-ów).
De Lane Lea Demos odkrywa fascynującą prehistorię „Queen I”, prezentując jednocześnie materiał w wersji z miksami wykonanymi w tym roku. Na dysku znalazły się demówki nagrane przez zespół przed zarejestrowaniem materiału, który ukazał się później jako ich pierwszy album. Latem 1969 r. grupa Smile Briana Maya i Rogera Taylora nagrywała w De Lane Lea Studios w londyńskiej dzielnicy Kingsway. Kiedy dwa lata później firma otworzyła nowy kompleks nagraniowy w Wembley, potrzebowała zespołu, który pomógłby przetestować nowe wyposażenie studia i jakość dźwięku w poszczególnych pomieszczeniach.
Brian i Roger zgłosili Queen na ochotnika, dzięki czemu zespół mógł spędzić w nowym studiu trochę czasu pomiędzy listopadem 1971 r. a styczniem 1972 r. Rezultatem było złożone z pięciu utworów demo, nad nagraniem którego czuwał Louie Austin – główny inżynier dźwięku Da Lane Lea. Demo zawiera utwory „Keep Yourself Alive”, „The Night Comes Down”, „Jesus”, „Liar” i „Great King Rat”.
Dwa kolejne dyski pozwalają słuchaczom dokładnie poznać kulisy nagrywania „Queen I”. Znalazły się na nich niepublikowane wcześniej wersje utworów z debiutanckiego albumu, zarejestrowane w studiach De Lane Lea i Trident, w tym nagrania bez głównego wokalu. Zespół udostępnił słuchaczom ścieżki, na których słychać rozmowy muzyków („To byłeś ty Bulsara!”). Zdarza się, że artyści wyrażali w nich swoje frustracje. Wiele ścieżek zbudowano wokół gitary akustycznej, co rzuca całkowicie nowe światło na doskonale znany fanom materiał.
Umieszczone na piątej płycie wchodzącej w skład zestawu „Queen I At The BBC” to m.in. zapis historycznej sesji z lutego 1973 r. Zespół pojawił się w BBC Radio 1 na zaproszenie legendarnego Johna Peela i jego muzyka po raz pierwszy w historii byłą wówczas transmitowana w rozgłośni radiowej. Wersje zagrane u Peela pięć miesięcy przed wydaniem „Queen I” różnią się od tych, które fani znają z płyty. Na płycie znalazły się nagrania emitowane przez BBC między lutym 1973 r. a kwietniem 1974 r.
Ostatni dysk to zapis najlepszych wykonań utworów z debiutu Queen. Znalazły się tam nagrania zarejestrowane m.in. podczas pamiętnego koncertu w London’s Rainbow Theatre w marcu 1974 r. czy z koncertu w San Diego w marcu 1976. Z tego drugiego, będącego ostatnim występem na amerykańskiej trasie, pochodzi „Hangman”, inspirowany twórczością Free utwór, który nigdy nie doczekał się wersji studyjnej.
Po zamówieniu elektronicznej wersji albumu, fani otrzymają dostęp do singla „The Night Comes Down”. Premierę jego winylowej wersji zaplanowano na 4 października.