O tym, że Chopin wielkim kompozytorem jest, podobnie jak o tym, że jego muzykę interpretować można na tysiące sposobów, nie ma co dyskutować. Ujmując rzecz inaczej, muzyka Chopina jest, z jednej strony, nadzwyczaj inspirująca, z drugiej jest niezwykle wdzięczną materią dla wizji wyzwolonego artysty – festiwale chopinowskie oraz dziesiątki płyt, w tym jazzowych i rockowych, są aż dobitnym potwierdzeniem tej tezy.
„Chopin na 5 fortepianów” jest jednak nowatorską wizją interpretacji muzyki naszego najwybitniejszego kompozytora, a niecodzienny aparat wykonawczy są dowodem wielkiego kunsztu i odważnej kreacji twórczej artysty. Sławek Jaskułke w tej niezwykle ambitnej i wyrafinowanej formie konfrontuje dwa światy – klasyki i jazzu, jednak w tym przypadku na zupełnie innych zasadach. Forma kolażu muzycznego inspiruje do swoistego dialogu między światem klasycznym, a jego jazzowymi interpretacjami. Jaskułke koresponduje z muzyką Chopina w sposób odważny i nowatorski. Opierając się na bogactwie własnej wyobraźni, nawiązuje z nią ambitny dialog. Wzbogaca ją o własnymi przemyśleniami, opiewa ją oryginalnymi i niekonwencjonalnymi aranżacjami, czyniąc z niej jedynie pretekstem do powstania nowych kompozycji. Artystyczna wizja i muzyczna koncepcja całości oparta jest na mocnych fundamentach pięciu wyróżniających się indywidualności naszej sceny muzycznej.
• Sławek Jaskułke (1979) – jeden z największych talentów polskiego Jazzu. Pianista, kompozytor muzyki fortepianowej, orkiestrowej, teatralnej i fimowej, producent muzyczny, członek Kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego. Występował w najsłynniejszych salach koncertowych świata (Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall, Filharmonia Monachijska, Radio City Hall w Hong Kongu, Performing Arts Center w Moskwie) oraz na największych festiwalach (Nord Sea Jazz, Berlin Jazz, Red Sea Jazz Festival).
• Katarzyna Borek (1980) – jedna z najwybitniejszych klasycznych pianistek młodego pokolenia, laureatka wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych. m.in: Gent, Balzano, Getynga, Moskwa oraz „Young New Talents 2009” w Belgii.
• Joanna Duda (1983) – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, studentka pianisty Michała Tokaja. Obecnie poza własnym Super Extra 3jo, współtworzy Kwintet Wojtka Mazolewskiego, Afrokolektyw i AuAuAu.
• Paweł Kaczmarczyk (1984) – student Akademii Muzycznej w Katowicach, „Nowa Nadzieja” w plebiscycie „Jazz Forum (2004-6), laureat międzynarodowych konkursów i stypendysta Ministra Kultury. Prowadzi własny Audiofeeling. Nagrywa w prestiżowej wytwórni ACT
• Piotr Orzechowski (1990) – zwycięzca Montreux Jazz Piano Competition ‘2011, laureat wielu innych konkursów (m.in. Jazz Juniors, Jazz nad Odrą, Festiwal Filmowy Andrzeja Wajdy, Korkus Jazz, Cracow Swing, Latin Jazz Festival), stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Lider formacji: Piotr Orzechowski Quintet i Venosa Quartet.