fot. P. Tarasewicz
Grupa Coldplay zapowiedziała specjalną transmisję koncertu, który odbędzie się na stadionie River Plate w Buenos Aires w ramach spektakularnej trasy „Music Of The Spheres”.
Show zostanie pokazane na żywo w tysiącach kin w ponad 70 krajach, 28/29 października (z uwagi na różnice dotyczące stref czasowych, w Europie 29 października). Przedsięwzięcie realizowane jest we współpracy z firmą Trafalgar Releasing, która jest również producentem wykonawczym, oraz z CJ 4DPlex.
Wydarzenie pozwoli fanom przeżyć koncert z osławionej trasy „Music Of The Spheres”, na którą sprzedano 5,4 miliona biletów i która zebrała entuzjastyczne recenzje zarówno wśród fanów, jak i krytyków. „The Guardian” pisał o „prawdziwie oszałamiającym występie”, „New York Post” o „nocy, która zapisze się podręcznikach do historii”, a dziennikarz „Glasgow Evening” zapewniał, że uczestniczył w „najwspanialszym koncercie na Ziemi”.
Podczas transmitowanego koncertu, na stadionie pełnym świateł, laserów, fajerwerków i opasek LED, zespół wykona klasyczne hity z całej kariery, jak „Yellow”, „The Scientist”, „Fix You”, „Viva La Vida”, „A Sky Full Of Stars” i „My Universe”. Jak wiadomo, to wszystko sprawia, że występy Coldplay są tak radosnym, afirmującym życie doświadczeniem. Całość na potrzeby kinowego filmu wyreżyseruje nagrodzony BAFTA i Grammy uznany reżyser Paul Dugdale.
Bilety na transmisję koncertu z Ameryki Południowej trafią do sprzedaży 15 września, o godzinie 16.00 polskiego czasu. Wszelkie informacje znajdą się na stronie Coldplaycinema.live. Lista kin zostanie ogłoszona 15 września.
– Jesteśmy zachwyceni, że ponownie mamy okazję współpracować z Coldplay, po tym jak w 2018 roku przygotowaliśmy razem dokument „A Head Full Of Dreams”. Przy nadchodzącym wydarzeniu rozszerzamy również nasze partnerstwo z CJ 4DPlex, dając fanom na całym świecie możliwość wspólnego doświadczenia fenomenalnej trasy „Music Of The Spheres” na dużym ekranie – skomentował Marc Allenby, prezes Trafalgar Releasing.
Partnerem koncertu jest DHL, który razem z zespołem działa na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla podczas trasy Coldplay.
Trafalgar Releasing to światowy lider w dystrybucji wydarzeń kinowych. Firma wykorzystuje siłę wielkiego ekranu, aby połączyć fanów w ponad 13 000 miejsc w 132 krajach na całym świecie, oferując koncerty na żywo, dokumenty muzyczne, światowej klasy opery czy nagradzane spektakle teatralne. Trafalgar Releasing mają na na koncie współpracę z BTS, Metallicą, Oasis, Coldplay, Billym Joelem, Georgem Michaelem, Twenty One Pilots czy Royal Opera House.
CJ 4DPlex jest wiodącą firmą zajmującą się technologią kinową nowej generacji i produkcją treści. Stworzyła takie immersyjne kinowe technologie, jak 4DX, ScreenX i 4DX Screen.