Bilety w cenie 60 zł (przedsprzedaż) / 80 zł w dniu koncertu (70 zł dla posiadaczy biletów z łódzkich koncertów Depeche Mode) są już do nabycia w kasie klubu Progresja, na www.shortcut.pl, w bileterii Traffic Warszawa oraz w punktach sieci Eventim (www.eventim.pl).
Jako tzw „support acts” wystąpią: niemiecko-kanadyjski duet Psyche oraz łódzka formacja Controlled Collapse.
Psyche powstało w 1982 roku w Kanadzie z inicjatywy dwóch braci Darrina i Stephena Huss. W 1984 roku duet wystąpił jako support na kilku koncertach legendarnej, brytyjskiej formacji Alien Sex Fiend. W 1985 roku ukazał się pierwszy album braci Huss zatytułowany „Insomnia Theater”.
Kolejnym albumem wydanym pod nazwą Psyche był „Unveiling The Secret”, który ukazał się rok po debiucie. Druga płyta duetu nagrana w standardach europejskiej sceny syntezatorowej była niemałym sukcesem debiutujących muzyków. Bracia zachęceni pierwszymi pozytywnymi reakcjami ze strony odbiorców zdecydowali się ruszyć w pierwszą trasę koncertową po Europie. Podczas tournee u boku Psyche współgrali Clan Of Xymox, Die Form czy odpowiedzialni za pierwsze sukcesy Kanadyjczyków – Alien Sex Fiend.
Do chwili obecnej Psyche wydało ponad 30 wydawnictw studyjnych i koncertowych, z których niektóre, takie jak „The Influence” (1989), „Intimacy” (1994), „Strange Romance” (1996) i „The Hiding Place” (2001) należą do kanonu muzyki synthpop i electro. Jedynym stałym członkiem Psyche od wczesnych lat dziewięćdziesiątych jest wokalista Darrin Huss.
Psyche wielokrotnie koncertowało w Polsce. Pierwsza wizyta projektu w naszym kraju miała miejsce w 1995 roku podczas Castle Party w Bolkowie. Po raz ostatni Darrin Huss zawitał do Polski w październiku 2007 roku podczas warszawskiego Gothic.pl Festival w klubie Progresja.
Controlled Collapse to sztandarowy, electro-industrialny projekt łodzianina Wojciecha Króla znanego także z formacji CLICKS. Powstał w 2003 r. wyniku fascynacji takimi grupami jak VNV Nation, Velvet Acid Christ czy Suicide Commando. Do tej pory ukazało się demo „Humanization”, album „Injection” wydany przez niemiecką wytwórnie Dependent Records przy współpracy z Noise Terror Productions, oraz wiele remixów m.in. dla Suicide Commando, Combichrist czy Psyche. Na debiutanckiej płycie, zespół współpracował z muzykami z Psyche (Darrin Huss) i Flesh Field (Wendy Yanko). Oprócz Polski, CC zagrało także udane koncerty za granicą m.in. w Holandii czy Anglii.
Osiągnięciami bieżącego roku jest wydawnictwo „Past And Present” (do ściągnięcie na http://www.controlled-collapse.com). EP „Throughout Time” oraz drugi album „Things Come To Pass” ukażą się z początkiem 2010.
NITZER EBB
„Industrial Complex” będzie pierwszym krążkiem Nitzer Ebb od wydanego w 1995 roku albumu „Big Hit”. Na nowej płycie, w utworze „Once You Say”, usłyszymy Martina Gore z Depeche Mode. Z kolei kompozycja „Kiss Kiss Bang Bang” trafiła w listopadzie tego roku na ścieżkę dźwiękową gry komputerowej „Tony Hawk: RIDE”.
„Depesze” zaprosili Nitzer Ebb na wspólną trasę koncertową po Europie, która rozpocznie się 9 stycznia w Berlinie. Dzień po dwóch łódzkich koncertach jako support Depeche Mode (Atlas Arena, 10-11.02.), grupa Douglasa McCarthy’ego i Bona Harrisa zaprezentuje się na deskach warszawskiej Progresji!!! Podczas trasy „Industrial Complex” Nitzer Ebb zaprezentuje nowy show, nowy image oraz nowego muzyka – perkusistę Jasona Payne’a.
Grupa Nitzer Ebb powstała w 1982 roku w angielskim Essex z inicjatywy Douglasa McCarthy’ego (śpiew, instrumenty klawiszowe ) i Bona Harrisa (instrumenty klawiszowe, perksuja).
Debiutancki longplay grupy, „That Total Age”, ukazał się w roku 1987 nakładem Mute Records. 2 lata później do sklepów trafiła kolejna płyta zatytułowana „Belief”. Współproducentem materiału był Flood, współpracownik Depeche Mode i U2. Na fali sukcesu „Belief” Nitzer Ebb supportowali Depeche Mode podczas „Violation Tour” (1990).
Trzeci album, zatytułowany „Showtime”, ukazał się w roku 1990, a rok później EP-ka „As Is” (wyprodukowana przez Jaza Colemana, Flooda, Alana Wildera i Barry`ego Adamsona). W 1991 roku wydana została także czwarta płyta długogrająca Nitzer Ebb – „Ebbhead”, która przyniosła zmianę w brzmieniu – utwory były wolniejsze, z bogatszą orkiestracją, łączące industrialne bity z samplami gitar. Na przełomie lat 1991-92 zespół z powodzeniem koncertował na całym świecie.
Kolejny krążek, „Big Hit”, ukazał się w roku 1995, a twórczość grupy podlegała dalszej metamorfozie – w utworach słychać było więcej tradycyjnych instrumentów (gitar i perkusji). Płyta podzieliła fanów Nitzer Ebb na zwolenników ich twórczości z gatunku EBM oraz na zwolenników nowego brzmienia grupy.
W następnych latach członkowie zespołu zaprzestali wspólnej działalności i skoncentrowali się projektach solowych – McCarthy skupił się na współpracy z Recoil i wydał dwa albumy pod szyldem Fixmer/McCarthy, natomiast Harris przeniósł się do Los Angeles oraz zaangażował się w projekt Maven.
Na przełomie lat 90. i nowego stulecia, wraz z nową falą zainteresowania muzyką EBM, utwory Nitzer Ebb zaczęły pojawiać się na składankach oraz w DJ-skich setach. W roku 2004, nakładem Mute Records, ukazało się dwupłytowe wydawnictwo podsumowujące dokonanie Nitzer Ebb – „Body of Work”.
www.myspace.com/nitzerebbmusic
NITZER EBB / PSYCHE / CONTROLLED COLLAPSE
WARSZAWA, Klub PROGRESJA (ul. Kaliskiego 15a),
12.02.2010, godzina 19.00