Jakiś czas temu wydawca Machiny rozsyłał informacje medialne, że Machina ma zyskać bardziej bulwarowo-brukowy wygląd i sznyt. No i faktycznie, stało się. Jak najtańszy szmatławiec Machina w lutowym numerze zamieszcza mocno nieobiektywną i przekłamaną notkę na temat YouTube’owego kanału ProstoTV. W styczniu podaliśmy następującą informację:
Miło nam poinformować, że łączna liczba wyświetleń wszystkich klipów zamieszczonych na ProstoTV przekroczyła dzisiaj 100 milionów. Stale ogląda nas ponad 33 tys. osób, co plasuje nasz kanał na pierwszym miejscu wśród polskich kanałów muzycznych oraz polskich kanałów partnerskich YouTube.
Nie trzeba być specjalnym fanem hip hopu, żeby znać rynkową pozycję wydawnictwa Prosto, jego marki odzieżowej, a ostatnio także internetowego kanału muzycznego ProstoTV. Na każdym z tych pól Prosto jest w ścisłej czołówce lub wręcz jest niekwestionowanym liderem. Tym bardziej smuci nas fakt, że Machina zamiast wspierać i cieszyć się z nami z faktu, że jesteśmy najpopularniejszym (bo najczęściej subskrybowanym) kanałem muzycznym w polskim YouTube, podważa ten fakt oraz naszą wiarygodność, próbując ośmieszyć i zrobić z nas idiotów. Niestety, Machina robi idiotkę z samej siebie, broniąc z zaciętością kanału swojego dużego reklamodawcy EMI Music Poland (który serdecznie pozdrawiamy), a przy okazji z wielką lubością brukowca pisząc bezczelnie: „a załogę Sokoła biją nawet jacyś diskopolowcy„. Otóż my nie posługujemy się iluzją, ani pomówieniami, a jedynie faktami, a fakty są takie jak pisaliśmy. Do dzisiaj, te wyniki zmieniły się jeszcze bardziej na naszą korzyść i stałych subskrybentów mamy już ponad 40 tysięcy, podczas gdy kanał EMI Music Poland ma ich niecałe 15 tysięcy. Nadal jesteśmy najczęściej subskrybowanym, czyli najbardziej popularnym, kanałem muzycznym YouTube pochodzącym z Polski wygrywając ze wszystkimi majorsami. Pod względem samych wyświetleń kanału, z ilością 110 milionów wyświetleń zajmujemy 4 miejsce wśród kanałów muzycznych po EMI Music Poland, TopMusicMix i NawrotkaTV.
Nie możemy przejść obojętnie obok próby robienia z nas kłamców i oczerniania nas tekstem „Prosto robi krzywe akcje”, który godzi bezpośrednio w nasze dobre imię i wizerunek.
Ciężko się walczy z trzema rzeczami w tym kraju. Pierwsza to ogromne międzynarodowe wytwórnie, oraz ich kanały na YouTube, które mają treści międzynarodowe i otrzymują kontent od swojego macierzystego oddziału – my jako mały niezależny label lokalny musimy sami te treści tworzyć i jest dla nas ogromnym sukcesem, że w ogóle jesteśmy w stanie bez wstydu wychodzić do ringu, a co więcej wygrywać. Druga rzecz, to polskie fatalne gusta muzyczne i totalny brak tradycji miejskiej kultury, którą staramy się od lat tworzyć i łączyć ulicę ze sztuką, zarówno w naszych wydawnictwach jak i w ubraniach. Trzecią – do czego już przywykliśmy i dlatego też taką wagę przywiązujemy do własnych kanałów – jest nierzetelność, niechęć, tragiczny poziom i zakłamanie polskich mediów. Gratulujemy Machinie szybkiego dostosowania się do rynku, na pewno daleko zajdzie pod rękę z Pudelkiem i Faktem.
Poniżej statystyki YouTube z dzisiejszego dnia:
#1 – Najczęściej subskrybowane (Zawsze) – Muzycy Polska
#4 – Najczęściej subskrybowane (Zawsze) Polska
#1 – Najczęściej subskrybowane (Zawsze) – Partnerzy Polska
#30 – Najczęściej oglądane (Ten miesiąc) – Muzycy – Globalny
#1 – Najczęściej oglądane (Ten miesiąc) Polska
#1 – Najczęściej oglądane (Ten miesiąc) – Muzycy Polska
#1 – Najczęściej oglądane (Ten miesiąc) – Partnerzy Polska
#5 – Najczęściej oglądane (Zawsze) Polska
#4 – Najczęściej oglądane (Zawsze) – Muzycy Polska
#3 – Najczęściej oglądane (Zawsze) – Partnerzy Polska