Niespodzianki na 10-lecie Męskiego Grania

Brodka, O.S.T.R, SMOLIK i Wojciech Waglewski opowiadają o najciekawszych historiach z trasy!


2019.06.15

opublikował:

Niespodzianki na 10-lecie Męskiego Grania

Dziesiąta edycja kultowej trasy Męskie Granie budzi wielkie emocje. Z okazji tej wyjątkowej rocznicy organizatorzy projektu sponsorowanego przez markę Żywiec przygotowali dla fanów liczne niespodzianki. Wyjaśniło się, co czterej artyści znani z ubiegłych edycji robili w teledysku MĘSKIE GRANIE ORKIESTRY 2019 – wczoraj premierę miały cztery wyjątkowe rozmowy: z Brodką, O.S.T.R., SMOLIKIEM i Wojciechem Waglewskim, które… zostały ukryte w klipie do tegorocznego singla „Sobie i Wam”. Trasa obfitować będzie również w liczne projekty specjalne oraz będzie szansą na obcowanie ze sztuką w różnorodnej postaci.

Interaktywny teledysk

30 maja, podczas premiery singla „Sobie i Wam”, wielu fanów zastanawiało się, co w klipie do utworu nagranego przez Igo, Nosowską, Organka i Zalewskiego robią Brodka, O.S.T.R., SMOLIK i Wojciech Waglewski. Okazało się, że ich obecność wcale nie jest przypadkowa – nie tylko pojawią się w ORKIESTRZE ORKIESTR, ale również zdradzą kulisy pracy przy Męskim Graniu. Od teraz po kliknięciu w link widoczny na ekranie, widzowie zostaną przeniesieni do krótkiego materiału wideo, w którym będą mogli posłuchać o historiach związanych z projektem. W rozmowach pierwszy dyrektor artystyczny – Wojciech Waglewski – opowiada m.in., skąd wzięła się nazwa pierwszego singla promującego trasę, O.S.T.R. wspomina współpracę z Katarzyną Nosowską, a Brodka i Smolik zdradzają, jak powstawał „Elektryczny”. Cała czwórka ujawnia także, czego życzy projektowi z okazji 10-tych urodzin. Aby odkryć te wszystkie niezwykłe historie, wystarczy poszukać materiałów w teledysku!

OSTR

Waglewski

Brodka

Smolik

Projekty specjalne

Wizytówką Męskiego Grania są muzyczne kolaboracje przygotowywane specjalnie na potrzeby trasy. W tym roku nie mogło być inaczej. Ważnym punktem w line-upie będą tributy. W Gdyni producent muzyczny, Kuba Karaś, zaprezentuje projekt Tribute to Lombard, w ramach którego wspólnie z zaproszonymi gośćmi zagra utwory Lombardu w zupełnie nowych aranżacjach. We Wrocławiu Tribute to Breakout zaprezentuje Paulina Przybysz. Wspólnie z zaproszonymi artystami wykonają utwory kultowej formacji w nowy, zaskakujący sposób. W klimacie lat 60-tych i 70-tych zostanie natomiast utrzymany projekt Rusowicz i Goście = 2+1. Ania Rusowicz, wraz z gośćmi, w tym m.in.: Marią Sadowską, Katarzyną Kowalską, Grubsonem, Czesławem Mozilem i Mrozem zaprezentują się w stylistyce retro. Swój projekt specjalny na Męskie Granie przygotuje również Sokół, który wystąpi w towarzystwie wyjątkowych artystów.

PanGenerator

Tegoroczna edycja Męskiego Grania odbywa się pod hasłem „Ż muzyką”, które znajdzie odzwierciedlenie we wszystkich aspektach trasy. Oprócz muzyki każdy z koncertów będzie także prawdziwym widowiskiem wizualnym i zapewni gościom liczne artystyczne doznania. Zagwarantuje je m.in. PanGenerator, czyli niezwykle kreatywny kolektyw artystyczny, mający na swoim koncie niesztampowe instalacje nagradzane Cannes Golden Lion czy „Paszportem Polityki”. Prace grupy charakteryzują się mieszaniem efemerycznego świata cyfrowego ze światem realnym. Specjalnie na 10 edycję Męskiego Grania przygotują inspirowany muzyką projekt artystyczny, który z pewnością zaangażuje obecną na wydarzeniu publiczność.

Papaya Young Directors

Premiera materiałów wideo z Brodką, O.S.T.R., SMOLIKIEM i Wojciechem Waglewskim to nie jedyna filmowa niespodzianka związana z Męskim Graniem. 12 czerwca, podczas finału prestiżowego konkursu dla młodych reżyserów – Papaya Young Directors – premierę miały teledyski do utworów Roberta Cichego i Żurkowskiego, którzy zyskali największe uznanie publiczności w konkursie Męskie Granie Young.
– Dziesiąta edycja trasy zobowiązuje – mówi Ewa Kierlik, Marketing Manager Marki Żywiec. – Chcemy, aby fani projektu mogli go doświadczyć na różnych płaszczyznach. To dlatego oprócz muzyki, która zawsze będzie na pierwszym miejscu, w tym roku stawiamy także mocno na wideo oraz na możliwość obcowania ze sztuką w różnorodnej formie – dodaje Kierlik.

Szczegóły dotyczące trasy na www.meskiegranie.pl. Wyłącznym sponsorem projektu Męskie Granie jest marka Żywiec.

Tego lata Męskie Granie odwiedzi następujące miasta:

Poznań, Cytadela, 13 lipca
Kraków, Muzeum Lotnictwa, 20 lipca
Gdynia, Park Kolibki, 27 lipca
Wrocław, Partynice, 3 sierpnia
Katowice, Strefa Kultury, 10 sierpnia
Warszawa, Służewiec, 17 sierpnia

Polecane

Share This