fpt. James Marcus Haney
Świetne wieści dla fanów Coldplay. W przeddzień premiery nowego albumu „Music of the Spheres” grupa ogłosiła plany promującej go trasy koncertowej. Trasa Music Of The Spheres World Tour rozpocznie się 18 marca 2022, pierwszym w historii zespołu koncertem w Kostaryce. Następnie zagrają w Dominikanie, w Meksyku, USA, Niemczech, Francji, Belgii i Wielkiej Brytanii. 8 lipca 2022 grupa przyjedzie także do Polski, by wystąpić na PGE Narodowym w Warszawie.
Bilety na koncert w Polsce trafią do ogólnej sprzedaży 22 października o 10:00 czasu lokalnego na LiveNation.pl. Przedsprzedaż dla klientów Citi Handlowy: środa, 20 października od godz. 9:00. Przedsprzedaż Ticketmaster: czwartek, 21 października od godz. 9:00. Sprzedaż ogólna: piątek, 22 października od godz. 10:00
Zespół już zapowiedział, że daty kolejnych koncertów pojawią się w niebawem.
W 2019, Coldplay postanowili uczynić swoje przyszłe trasy tak przyjaznymi dla środowiska, jak to tylko możliwe. Dzisiejszemu ogłoszeniu towarzyszy kompleksowy zestaw inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju i zobowiązań środowiskowych.
Szczegóły można zobaczyć na coldplay.com/sustainability, zawierające zobowiązania takie jak:
– zmniejszenie emisji o 50% w porównaniu do ostatniej trasy zespołu (2016-17),
– zasilanie koncertów całkowicie odnawialną, bardzo niskoemisyjną energią – używanie paneli słonecznych w każdym obiekcie koncertowym oraz zużytego oleju spożywczego, kinetycznej podłogi stadionu i kinetycznych rowerów napędzanych przez fanów. Ta energia będzie przechowywana w pierwszym w historii przenośnym akumulatorze (opracowanym i wykonanym we współpracy z BMW z akumulatorów BMW i3) nadających się do recyklingu.
– zniwelowanie więcej CO2 niż generuje trasa koncertowa dzięki szeregowi rozwiązań przyjaznych przyrodzie, w tym sadzeniu jednego drzewa za każdy sprzedany bilet,
– dostarczanie każdemu obiektowi koncertowemu planu zrównoważonego rozwoju, prosząc o stosowanie najlepszych praktyk dla środowiska,
– zachęcanie fanów do korzystania z niskoemisyjnego transportu w celu dojazdu na koncert i powrotu po koncercie, za pośrednictwem oficjalnej aplikacji turystycznej stworzonej przez SAP i nagradzania tych, którzy to robią zniżkami w miejscu koncertu.
– upewnienie się, że wszystkie towary są pozyskiwane w sposób zrównoważony i etyczny.
– oferowanie darmowej wody pitnej i podejmowanie starań, by wyeliminować plastikowe butelki z każdego miejsca.
– przekazanie 10% zarobków na fundusz na cele ekologiczne i społecznie świadome, w tym ClientEarth, One Tree Planted i The Ocean Cleanup.
– nawiązanie współpracy z ekspertami ds. zmian klimatycznych z Imperial College London’s Grantham Institute – Climate Change and the Environment w celu określenia wpływu trasy – zarówno pozytywnego, jak i negatywnego – na środowisko.