fot. Jamakassi / Unsplash.com
Wszystko wskazuje na to, że Amerykanie wydadzą w tym roku więcej pieniędzy na płyty winylowe niż na kompakty. RIAA, czyli amerykański odpowiednik ZPAV-u poinformował, że w pierwszej połowie 2019 mieszkańcy Stanów wydali 224,1 mld dolarów na kupno 8,6 mln winyli i 247,9 mln dolarów na CD. Za tę kwotę kupiono 18,6 mln nośników. Choć w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca winyl był niemal 24 mld za kompaktami, to szacuje się, że pod koniec roku właśnie ten nośnik wysunie się na prowadzenie.
RIAA zauważa, że sprzedaż CD drastycznie spada, dlatego dystrybutorzy próbują ratować sytuację, obniżając ceny. W ciągu ostatniego roku Amerykanie wydali o 12 procent więcej na winyle niż w rok wcześniej, natomiast z roku na rok wydają coraz mniej na CD.
Obecnie zaledwie 4% dochodów przemysłu muzycznego w Stanach stanowi sprzedaż płyt. Dla porównania streaming generuje aż 62% dochodów rynku.