W książce można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak doszło do tego, że rynek fonograficzny został zdominowany przez cztery globalne koncerny?
- Jak ustalane są ceny płyt i plików?
- Jaka część ceny płaconej przez nabywcę za płytę trafia do artysty?
- Jak stacje radiowe wybierają muzykę nadawaną na antenie?
- Dlaczego rynek muzyki on-line rozwija się w Polsce tak powoli?
- Czy artysta może zarabiać udostępniając muzykę w internecie za darmo?
- Jak będzie wyglądać rynek muzyczny w przyszłości?
„Biznes muzyczny” ma zalety książki naukowej, w której argumenty poparte są danymi liczbowymi i bogatą bibliografią. Równocześnie jednak autor zadbał o to by wzbogacić tekst licznymi przykładami pokazującymi zarówno przypadki znanych, jak i niszowych artystów i wytwórni. W efekcie książkę można polecić nie tylko naukowcom i studentom, ale również każdemu fanowi muzyki chcącemu zrozumieć jak działa rynek fonograficzny.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy: Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877 – 1954
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955 – 1999
Rozdział drugi: Organizacja biznesu muzycznego
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?
Rozdział trzeci: Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3. Promocja produktów fonograficznych
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym
Rozdział czwarty: Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się internetu
4.1. Internet plik mp3 = ?
4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury”
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych
Rozdział piąty: Nowy biznes muzyczny
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą internetu
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay-per-download)
5.3. Model subskrypcyjny
5.4. Superdystrybucje (model „Weed”)
5.5. Serwisy reklamowe
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów komórkowych
5.7. Strategia „ofert pakietowych”
5.8. Netaudio
5.9. Serwisy społecznościowe
5.10. Blogi
5.11. Agregatorzy
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości rynkowej
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii
Podsumowanie
Książkę można zakupić m.in. w następujących księgarniach internetowych:
- Gandalf.com.pl
- Empik.com
- Poczytaj.pl
- Prus24.pl
- Wysyłkowa.pl
- Księgarnia Daniel
- Gigant.pl
- Albertus.pl
- Mentis.pl
- Taniaksiazka.pl
- Bookmaster.pl
oraz bezpośrednio u wydawcy.