Bilety 100 zł (siedzące) oraz 150 zł (VIP)
– Mieliśmy plan zagrania tych premierowych koncertów jedynie w kilku miastach w Japonii oraz dwa, ekskluzywne koncerty w Europie – mówi artystka w rozmowie z Dionizym Piątkowskim, szefem Ery Jazzu. – Tragedia w Japonii jest dla mnie dużo ważniejsza i wyzwala we mnie ogromną pokorę wobec sił natury i poszanowanie dla Japończyków. Nie bałam się podróży, choć ambasada amerykańska w Tokio apelowała by ograniczyć przyjazdy do Japonii. Bałam się, że nie udźwignę moralnie tego wyzwania. Te przerażające obrazy tsunami, trzęsienia, Fukushimy to jest inny świat, niż ten który pakujemy w walizki i pędzimy na estradę. Koncerty te zostały przełożone i chcę tam pojechać tak szybko, jak to stanie się możliwe. Teraz przylatuję na ekskluzywne koncerty do Warszawy i Norymbergii.
Genialna instrumentalistka, jako pierwsza wykonawczyni jazzowa, zagrała na bezcennych, ponad dwuwiekowych Il Cannone Guarnei del Gesu, skrzypcach należących niegdyś do samego mistrza Niccolo Paganiniego. Regina Carter – obecnie uznawana za najwybitniejszą skrzypaczkę jazzową na świecie – przygodę z muzyką rozpoczęła w wieku dwu lat, jako czterolatka zaczęła grać na skrzypcach. Jej wirtuozeria zwróciła uwagę managerów wytwórni Verve, którzy zaprosili ją do współpracy. Swój najsłynniejszy album Paganini: After A Dream nagrała na skrzypcach Paganiniego, a zawarty na nim materiał to jazzowe interpretacje kompozycji mistrza. Niezaprzeczalnym jest fakt, iż podczas koncertów ma się wrażenie, że Regina Carter i jej grupa mają niekończące się zasoby energii i muzycznych skojarzeń i w uroczy i zabawny sposób zdobywają publiczność na całym świecie. Jej nowy projekt obejmuje jazzowe interpretacje etnicznych i folkowych ballad granych z niezwykłym pietyzmem, werwą i estradową emocją.
Nie zdziwił nikogo zatem fakt – rekomenduje koncert Dionizy Piątkowski – iż swój najnowszy album Reverse Thread skrzypaczka zrealizowała wraz z muzykami afrykańskimi, ale w tak kulturowo zagmatwanym tyglu, że trudno dopatrywać się w pomyśle znamion mody na ludowość. Album, którego amerykańska premiera odbyła się latem 2010 roku zyskał rekomendujące recenzje prestiżowych mediów. Reverse Thread nominowany był także do Grammy Awards. Kariera Reginy Carter jest jak prawdziwe crescendo sukcesu, które nigdy nie przestaje brzmieć – komplementują muzykę skrzypaczki krytycy. Ale jak sama konkluduje ma misję do spełnienia: chcę wnieść swój wkład w muzykę i zrobienie tego na swoich warunkach. Z takim wyzwaniem skrzypaczka wymyka się komercyjnej sferze muzyki, stając się bezwiednie ikoną tego, co w wielkiej sztuce najważniejsze: artystką non-konformistką z ogromnym, rozbuchanym talentem i ambicjami. Podczas koncertów ma się wrażenie, że Regina Carter i jej grupa znają cel swojej misji, a niekończące się zasoby energii, w uroczy i zabawny sposób zdobywają publiczność na całym świecie. ” Regina Carter tworzy muzykę łatwą w odbiorze i jednocześnie zapierającą dech w piersiach. Swoją muzyką zabiera słuchacza w niezwykłą podróż, na którą składają się przeszłość i przyszłość jazzu” napisał po koncercie amerykański Time Magazine. Regina Carter wraz z Reverse Thread będzie gościem Ery Jazzu 14 kwietnia w warszawskim klubie Palladium.