Foto: @piotr_tarasewicz / @cgm.pl
Coldplay szykują się do premiery nowego albumu. „Moon Music”, dziesiąty krążek w karierze grupy, trafi na rynek 4 października. Grupa nie rozpocznie od razu koncertowej promocji materiału, ponieważ w chwili wydania go, będzie jeszcze w trasie promującej poprzedni krążek – „Music of the Spheres”. Zainaugurowane 18 marca 2022 r. tournée zakończy się 16 listopada tego roku. Trasa, która obejmie łącznie 177 koncertów, już teraz jest najbardziej dochodowym w historii rocka.
Według Billboard Boxscore Music of the Spheres World Tour zarobiła 945,7 dolarów i sprzedała 8,8 mln biletów. W historii muzyki rockowej nie było tournée, na które sprzedano by więcej biletów ani takiego, które przyniosłoby większy przychód. Coldplay skoczyli Eltona Johna i jego „Farewell Yellow Brick Road”, które zarobiło 939 mln dolarów. Warto jednak zaznaczyć, że trasa Eltona była niemal dwukrotnie dłuższa i objęła aż 328 koncertów w latach 2018-2023 (pamiętajmy o przymusowej pandemicznej przerwie).
945,7 mln to oczywiście nadal mniej, niż podczas The Eras Tour zarobiła Taylor Swift. Artystka sprzedała 4,3 mln biletów w średniej cenie 238,95 dolarów, dzięki czemu może się pochwalić, że jest headlinerką pierwszej trasy koncertowej, która wygenerowała ponad miliard dolarów przychodu.
To wszystko oczywiście rekordy, które w kolejnych latach będą bite. Obiekty są przebudowywane i stają się coraz większe, a bilety – coraz droższe.