Już tylko kilka dni pozostało do premiery nowej studyjnej płyty Leonarda Cohena, „Popular Problems”. Światowej sławy bard, który w najbliższą niedzielę skończy 80. urodziny, znany jest z mądrych i dowcipnych tekstów piosenek, które funkcjonują również jako samodzielne wiersze. Utwory takie jak „Dance Me To The End Of Love” czy „Hallelujah” weszły na stałe do historii muzyki, także za sprawą trafnych metafor i inteligentnych porównań. Cytaty z nich, jak i 20 najważniejszych hitów z całej kariery Cohena można od dzisiaj – w polskich tłumaczeniach Daniela Wyszogrodzkiego – znaleźć na szybach pociągów warszawskiego metra. Kampania promocyjna zorganizowana przez polskiego wydawcę płyt artysty, firmę Sony Music Poland i AMS s.a. zaakceptowana została przez samego Cohena i trwać będzie do końca września.
Ukazujący się 23 września krążek „Popular Problems” w Polsce w limitowanym nakładzie sprzedawany będzie wraz z przekładami tekstów (tylko sieć Empik i Empik.com) oraz i okolicznościowymi litografiami z autografem artysty (tylko Merlin.pl). Warto przypomnieć, że poprzedni krążek Cohena „Old Ideas” z 2012 roku sprzedał się w nakładzie podwójnej platyny, a album „Ten New Songs” był najlepiej sprzedającą się zagraniczną płytą w Polsce w 2001 roku.