
fot. YouTube
Polacy wybrali swoją reprezentantkę na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025 – Justyna Steczkowska z utworem Gaja zdobyła serca głosujących i zapewniła sobie miejsce w Bazylei. Jednak wszystkie jedenaście konkursowych propozycji przyciągnęło uwagę publiczności. Na Spotify wciąż posłuchamy playlisty Eurowizja 2025: Kwalifikacje Polska, a nowe dane streamingowe pokazują, które utwory wciąż cieszą się popularnością wśród słuchaczy.
Na prowadzeniu
Według danych Spotify, największy wzrost zainteresowania odnotował TYNSKY. Liczba odtworzeń jego utworu Miracle wzrosła o niemal 250% po zakończeniu preselekcji, co świadczy o rosnącym międzynarodowym potencjale piosenki.
Łącząca eteryczne brzmienia i słowiańskie inspiracje Gaja Justyny Steczkowskiej zanotowała imponujący wzrost odtworzeń o prawie 190%, umacniając jej pozycję jako jednej z czołowych postaci polskiej sceny muzycznej. Z kolei Tempo Chrustu, łączące folkowe rytmy z nowoczesnym brzmieniem, zyskało niemal 170% więcej odsłuchań, co potwierdza, że eksperymentowanie z gatunkami nadal cieszy się popularnością w polskiej muzyce.
Muzyka łącząca pokolenia
W grupie wiekowej 0-17 lat Miracle odnotowało spektakularny wzrost o 2030%, co pokazuje wyjątkową siłę oddziaływania TYNSKY’ego na młodszych słuchaczy. Ponadto Can’t Hide Marien zanotowało ogromny wzrost – aż o 730% – odzwierciedlający apetyt młodego pokolenia na świeże, nowoczesne brzmienia.
W grupie 45-54 lat na prowadzenie wysunęła się Gaja Justyny Steczkowskiej, podkreślając zarówno jej niezmienny wpływ na polską muzykę, jak i nostalgiczne przywiązanie starszych słuchaczy. Tempo Chrustu również zyskało popularność wśród tej grupy, osiągając niemal 190% wzrostu odsłuchań.
Nie słyszeliście jeszcze żadnego z tych utworów? Sprawdźcie playlistę Eurowizja 2025: Kwalifikacje Polska na Spotify i posłuchajcie tegorocznych preselekcyjnych hitów oraz polskich eurowizyjnych propozycji z poprzednich lat!
Największy wzrost odsłuchań po preselekcji
1. TYNSKY – Miracle
2. Justyna Steczkowska – Gaja
3. Chrust – Tempo
4. Sonia Maselik – Rumours
5. Marien – Can’t Hide
6. KUBA – PRAY
7. Janusz Radek – In Cosmic Mist
8. Dominik Dudek – Hold the Light
9. SW@DA X NICZOS – Lusterka
10. Teo – Immortal
11. Daria Marx – Let it Burn
Dane zostały zebrane w okresie od 14 do 16 lutego i porównują preferencje słuchaczy przed i po finale preselekcji.