O.S.T.R. w Stodole

Sam zadaj pytanie i wygraj bilety na koncert - jeszcze tylko dziś!


2011.11.26

opublikował:

O.S.T.R. w Stodole

Już 29 listopada w warszawskiej Stodole wystąpi O.S.T.R. Z tej okazji mamy dla was 5 podwójnych wejściówek. Co należy zrobić, by zdobyć jedną z nich? Choć sam O.S.T.R. nie udziela wywiadów, wyobraźcie sobie, że macie okazje zadać mu jedno pytanie. O co byście go zapytali? Autorów najciekawszych pytań nagrodzimy biletami właśnie.

Na pytania czekamy do soboty (26.11) do godz. 23:59 pod adresem konkursy@cgm.pl. W temacie maila wpiszcie „Pytanie do Ostrego” a w treści poza prawidłową odpowiedzią podajcie swoje imię i nazwisko oraz numer telefonu.



 

Uwaga: jedna osoba może
tylko raz wziąć udział w konkursie. Odpowiedzi dublujące się, nadsyłane z
różnych adresów nie będą w ogóle brane pod uwagę w losowaniu.


O.S.T.R.:

Muzyk, raper, kompozytor, producent, absolwent Akademii Muzycznej w
Łodzi i laureat kilku renomowanych konkursów skrzypcowych. Własne próby
z Hiphopem rozpoczął w wieku 12 lat – wtedy jeszcze przy pomocy
domowego radiomagnetofonu „Kasprzak”. Pierwsze poważne kroki stawiał w
ramach łódzkich grup BDC, LWC i Obóz TA. W późniejszym okresie O.S.T.R.
działał już solo. O.S.T.R. jest niezwykle żywiołowy na koncertach, nie
ogranicza się do sztywnego repertuaru. Ma powszechną opinię najlepszego
polskiego freestyle`owca. W lutym 2001 podpisał umowę z Asfalt Records
na wydanie debiutanckiej płyty „Masz to jak w banku”. Płyta okrzyknięta
została odkryciem i spotkała się z samymi pozytywnymi ocenami. W
kwietniu 2002 r. Asfalt Records wydała zrealizowany w domowych warunkach
zbiór nagrań freestyle Ostrego pod tytułem „30 minut z życia”.
Oficjalne wydanie tego materiału utwierdziło pozycję O.S.T.R. jako
najlepszego freestyle`owca w Polsce. Nakład nigdy nie był wznawiany i
dzisiaj płyta ta osiąga astronomiczne ceny na aukcjach internetowych.
O.S.T.R. szybko okazał się najbardziej płodnym artystycznie wykonawcą na
scenie, do dzisiaj (wszystkie nakładem Asfalt Records) ukazały się
następujące albumy: „Tabasko” (2002), podwójny „Jazz w wolnych chwilach”
(2003), „Jazzurekcja” (2004), POE „Szum rodzi hałas” (wspólny projekt z
producentem Piotrem „Emade” Waglewskim, 2005), „7” (2006), „HollyŁódź”
(2007), „Ja tu tylko sprzątam” (2008), „O.C.B.” (2009), „Tylko dla
dorosłych” (2010). Cztery ostatnie płyty otrzymały status Złotej Płyty
(dwie ostatnie przed upływem pierwszego tygodnia sprzedaży) a „J.t.t.s.”
zadebiutowała na 1. miejscu ogólnopolskiego zestawienia sprzedaży
OLIS/ZPAV (3/03). Była to pierwsza w historii polska płyta hiphopowa,
która zajęła najwyższą pozycję na tej liście (a nawet na pierwszej
pozycji zadebiutowała i utrzymała się na niej 2 tygodnie).

O.S.T.R. jest najczęściej
koncertującym wykonawcą hiphopowym w Polsce. Od wydania albumu „7” w
2006 roku O.S.T.R. bierze udział (wraz z żywym zespołem) w dużych i
kompleksowych trasach koncertowych promujących kolejne (wydawane co rok)
albumy. O.S.T.R. brał także udział w koncercie „Dzień Kotana” na Placu
Defilad w Warszawie w 2002 r. (koncert ku pamięci tragicznie zmarłego
Marka Kotańskiego), grał także na trasie koncertowej „Ślizgery 2003”
oraz dwukrotnie na trasie „Reebok Hip-Hop Tour”. O.S.T.R. zagrał z
instrumentalną sekcją grupy Sofa dwukrotnie na „Heineken Open’er
Festival” (2005, 2007). Początkiem tej współpracy był specjalny,
retransmitowany na całą Polskę, koncert O.S.T.R. z udziałem grupy Sofa w
Studio im. Agnieszki Osieckiej (2004). Zapis tego koncertu został
wydany w 2007 roku nakładem dziennika „Rzeczpospolita” w ekskluzywnej
serii „Trójka live” (obejmującej także koncerty Voo Voo, Jonasza Kofty,
Krystyny Jandy i innych artystów).

O.S.T.R. zdobył cztery razy nominację do nagrody „Fryderyk” w
kategorii „Album Roku – Hip-Hop”: kolejno za album „Tabasko” (2002),
„Jazzurekcja” (2004), „7” (2006) i „HollyŁódź” (2007). Za tą ostatnią
otrzymał „Fryderyka 2008”. W 2003 r. otrzymał dwa „Ślizgery 2003” – za
najlepszy album roku („Jazz w wolnych chwilach”) oraz dla „Osobowości
roku 2003”. Nagrody miesięcznika „Ślizg” powtórzyły się też w 2005 roku:
tym razem za rok 2004 w kategorii „Wykonawca roku” oraz „Album roku”
(za „Jazzurekcję”). W tych samych dwóch kategoriach wygrywa plebiscyt
słuchaczy audycji „WuDoo” (Polskie Radio Szczecin). W 2006 r. O.S.T.R.
otrzymał (przyznawaną po raz pierwszy) nagrodę BIS Polskiego Radia (tzw.
„Biser”) w kategorii „Najlepsza energia na koncercie”. Album „7”
zdobywa w inernetowym plebiscycie portalu www.hip-hop.pl i audycji WuDoo
tytuł polskiej płyty hiphopowej roku 2006, ten sam laur zdobywa rok
później album „HollyŁódź”. W 2007 O.S.T.R. otrzymał nominację do MTV
Europe Music Awards 2007 w kategorii Najlepszy Polski Wykonawca oraz
trzy nominacje do Yach 2007 w kategoriach: Grand Prix (Nagroda Główna),
Reżyseria, Animacja – za klip „Brother On The Run (feat. Craig G)”
autorstwa Michała Poniedzielskiego i Rafała Wojaczka. W grudniu 2008
otrzymał nagrodę w kategorii „Artysta roku” plebiscytu „Nocne Marki
2008” miesięcznika Aktivist (głosowanie czytelników). Album „Ja tu tylko
sprzątam” otrzymał od polskiej redakcji internetowego magazynu
„Spinner” tytuł hiphopowej płyty roku 2008. W lutym 2009 Radio France
Internationale emituje krótki materiał o O.S.T.R. (w cyklu „Chronique
musique”). Album „O.C.B.” został uznany w plebiscycie internautów
portalu onet.pl najlepszą polską płytą roku 2009.

O.S.T.R. współpracuje także z zagranicznymi artystami. Nakładem
Asfalt Records ukazały się wyprodukowane przez niego albumy: brytyjska
grupa Skill Mega („Normal Magic” 2007), amerykański raper Grand Agent
(„Adult Contemporary” 2008), amerykański wokalista rnb Cadillac Dale
(„So Fly” 2009). Na ostatnich czterech albumach gościnnie wystąpili
weterani amerykańskiego Hiphopu: Keith Murray (Def Squad), Tame One i El
Da Sensei (obaj ex-The Artifacts), Craig G, Brother J., Main Flow. Na
albumie „O.C.B.” znalazł się utwór nagrany wspólnie z jednym z
najbardziej docenianych współcześnie raperów – Evidence z grupy Dialeted
Peoples. Ostry nagrywa także z amerykańskimi artystami zdobywającymi
dopiero swoją pozycję na scenie: Kaze, Torae, Beneficence.

W 2003 r. O.S.T.R. prowadził przez pewien czas polską edycję
kultowego, legendarnego programu „Yo! MTV Raps”, na którym wychował się
on sam i cała generacja polskich miłośników Hiphopu. O.S.T.R. pojawiał
się gościnnie na wielu płytach innych wykonawców, warto wymienić tu
albumy Urbanator „III” (2005), Fisz Emade „Piątek 13” (2006), oraz
trzykrotnie na albumach „Kodex” producentów Magiery i LA. W 2009
O.S.T.R. wyprodukował soundtrack do głośnego filmu „Galerianki” Kasi
Rosłaniec („Wielki Jantar 2009” Koszalińskiego Festiwalu Debiutów
Filmowych, „Najlepszy polski debiut” 9. MFF „Era Nowe Horyzonty”,
Nagroda Indywidualna za Debiut Reżyserski 34. FPFF). Jego utwory
stanowiły też okrasę soundtracków: „Z Odzysku” w reżyserii Sławomira
Fabickiego (2006, nominacja do ZŁotej Palmy na Festiwalu w Cannes,
polska propozycją do oskarowych nominacji w kategorii film
nieanglojęzyczny) oraz „Aleja Gówniarzy” w reżyserii Piotra
Szczepańskiego (Nagroda Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Gdynia 2007).
W październiku 2008 clip video do utworu O.S.T.R. „Jak nie Ty, to kto?”
(z albumu „Ja tu tylko sprzątam” oraz z singla pod tym samym tytułem)
zdobył Grand Prix Festiwalu Polskich Wideoklipów Yach Film 2008 oraz
nagrodę publiczności za „najlepszy teledysk do muzyki hip hop”.

W 2010 roku ukazał się album „Tylko
dla dorosłych”. Krążek uzyskał status platynowej płyty i był promowany
singlem „Śpij spokojnie”.

Dyskografię artysty zamyka wydany w lutym tego roku album „Jazz,
dwa, trzy”. Krążek został bardzo dobrze przyjęty przez krytyków oraz
fanów artysty i znalazł się w czołówce notowania OLIS.

Pablo Hudini & Trio z Ulrychville

Asfalt Records

Pablo Hudini przez kilka lat udzielał się jako hypeman koncertowy
Fisza w ramach projektu Tworzywo Sztuczne. Po rozwiązaniu tej
koncertowej grupy, przez jakiś czas nieco leniuchował, ale w końcu
zabrał się za długo zapowiadany materiał solowy. W tym ambitnym zadaniu
wspomogli go dwaj inni ex-muzycy Tworzywa Sztucznego: Jurek Zagórski
(Maria Peszek, Natu) i Dominik Trębski (Muzykoterapia) wzmocnieni
obecnością znanego warszawskiego perkusisty młodego pokolenia Wojtka
Sobury. Ta trójka młodych i utalentowanych Warszawiaków z krwii i wyboru
(znana też jako Trio z Ulrychville) wysmażyła dla Pablo bity i
kompozycje, które u wszystkich dawnych słuchaczy Tworzywa Sztucznego
wzbudzą nostalgię i rozczulenie. Album „Ydżak” ukazał się 27 września
2011 r.

Pablo Hudini dał się poznać przede wszystkim z gościnnego udziału w
teledysku do utworu „Warszafka” z albumu Fisz Emade jako Tworzywo
Sztuczne „F3” (2003). Choć od urodzenia mieszka na warszawskim
Ursynowie, mateczniku wielu raperów i projektów hiphopowych od Molesty
zaczynając, a na Fiszu Emade kończąc, w jego tekstach próżno szukać
oklepanych podwórkowych sloganów i śladów osiedlowych sag. Sam mając już
trochę lat na karku, Hudini starał się unikać banału i ze świadomością
odpowiedzialności jaka na nim ciąży, starał się powiedzieć coś ciekawego
na swej pierwszej autorskiej płycie nagranej prawie 12 lat od debiutu
na scenie. Jego liryka pełna jest tęsknoty za beztroską, skrytych
marzeń, niechęci do dorastania, rozczarowaniu rzeczywistością, mocy
umysłu, uczuć i emocji – czyli po prostu o ydżakU 🙂


O.S.T.R. Łdz Orkiestra Goście:

Afront, Pablo Hudini & Trio z Ulrychville, Medium

2011-11-29 (Wtorek)

wejście od 19:00



Cena biletu:

przedsprzedaż: 40 PLN

w dniu koncertu: 47 PLN



Bilety w kasie klubu oraz u dystrybutorów

Polecane