Już po raz dziewiąty podczas Sopot TOPtrendy Festiwal, Telewizja POLSAT będzie promować utalentowanych młodych artystów. Od dziś do 17 kwietnia 2011r. włącznie, zapraszamy do zgłaszania chętnych do wzięcia udziału w konkursie „trendy”. Więcej szczegółów (Karta Zgłoszenia i Wyciąg z Regulaminu Sopot TOPtrendy Festiwal 2011) na stronie internetowej: www.toptrendy.pl.
Co roku pobijamy rekord w ilości zgłoszeń. W 2010r. spośród blisko 500 zgłoszeń, wybrano 11 najlepszych piosenek, które artyści zaprezentowali nam podczas koncertu „trendy”. O nominacjach decydowali dziennikarze największych rozgłośni radiowych w Polsce: Paweł Sztompke (PR1), Piotr Baron (PR3), Darek Maciborek (RMF FM), Mateusz Kirstein (Radio Zet), Rafał Chirowski (Złote Przeboje), Maciej Ulewicz (Radio PIN), Bogusław Potoniec (Radio ESKA), oraz przedstawiciele Telewizji POLSAT: Członek Zarządu i Dyrektor Programowy Telewizji POLSAT – Nina Terentiew, Dyrektor Sopot TOPtrendy Festiwal – Marcin Perzyna, Dyrektor Polsat Play – Jacek Kaczyński oraz Dyrektor Polsat 2 – Michał Banach.
W ubiegłym roku nagrodę dziennikarzy przyznano Natalii Lesz. Nagrodę internautów otrzymała Aniqa. Nagroda jury przypadła grupie FOX, natomiast nagrodę publiczności otrzymał zespół Volver.
Szczegóły:
Karta Zgłoszenia i Wyciąg z Regulaminu Sopot TOPtrendy Festiwal 2011 na stronie internetowej: www.toptrendy.pl.
***
Sopot TOPtrendy Festiwal będzie organizowany przez Telewizję POLSAT już po raz dziewiąty. W tym roku na pewno zobaczymy koncert TOP, który co roku gromadzi najpopularniejszych polskich wykonawców, pokażemy finalistów konkursu „trendy” – utalentowanych młodych wykonawców, którzy wpisują się w nowe kierunki rozwoju rodzimej sceny muzycznej, a jeden z dni oddamy w ręce największych prześmiewców polskiej rzeczywistości, czyli znakomitych kabaretów i satyryków.
Pomysłodawcą Sopot TOPtrendy Festiwal był Marcin Perzyna. Pierwsza edycja Festiwalu odbyła się w 2003 roku – i w tym momencie był on pierwszym konkurencyjnym festiwalem w stosunku do festiwalu telewizji publicznej. W błyskawicznym tempie zyskał sympatię widzów. Swoje stałe miejsce w kalendarzu zawdzięcza, w dużej mierze, skutecznej walce z konkurencyjnymi festiwalami, nie raz o kilkudziesięcioletniej historii. TOPtrendy nie tylko wyznaczyły nowe trendy, ale też pod wieloma względami zdominowały pozostałe festiwale, m. in. znakomitymi wynikami oglądalności.
W ubiegłym roku, podczas trzech dni koncertowych, przez co najmniej pół godziny bawiło się z nami łącznie ponad 10 milionów widzów. Średnia minutowa oglądalność całego Festiwalu wyniosła 2,3 mln widzów, co przełożyło się na udziały 22,6% w grupie komercyjnej (16-49), oraz 20,2% wśród wszystkich badanych (4 ). Dało to stacji Polsat pozycję numer jeden w czasie wszystkich festiwalowych wieczorów łącznie – i po raz pierwszy w historii festiwal Telewizji POLSAT wyprzedził w grupie komercyjnej (16-49) konkurecyjny festiwal muzyczny TVP w Opolu.